BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SEÇ19Öğrenme GüçlüğüSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların temel özelliklerini öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Tunahan FİLİZ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve yaygınlığı hakkında bilgi edinir.
2Öğrenme güçlüğünün nedenleri ve türleri konusunda bilgi edinir.
3Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özellikleri ve değerlendirilmesinde kullanılan testleri ve değerlendirme araçlarını öğrenir.
4Okuma, yazma ve matematik güçlükleri hakkında ayrıntılı bilgiler edinir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma, yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrenme Güçlüğü
2Öğrenme Güçlükleri Nedir? Öğrenme Güçlüklerinin Belirtileri Nelerdir?
3Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Çocukların Gelişim Özellikleri
4Öğrenme Güçlüklerinde Yetişkin ve Aile
5Öğrenme Güçlükleri Olan Çocukların Yaşadıkları Temel Sorunlar
6Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
7Okuma Güçlükleri-Disleksi
8Ara sınav
9Okuma Güçlükleri-Disleksi
10Yazma Güçlükleri ve Öğretim Yöntemleri-Disgrafi
11Matematik Öğrenme Güçlükleri/Diskalkuli
12Matematik Öğrenme Güçlükleri/Diskalkuli
13Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimleri
14Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimleri
15Öğrenme Güçlükleri Gösteren Çocuklarda Teknoloji Kullanımı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kurnaz, A., & Sarı, H. (2020). Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler ve Eğitimleri (1. Baskı). Pegem Akademi. Bender, W. N. (2016). Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri: Özellikleri, tanılama ve öğretim stratejileri. Nobel Yayın.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı111
Quiz111
Derse Katılım16348
Bireysel Çalışma16348
Ev Ödevi21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1111  1111111111
ÖÇ2111  1111111111
ÖÇ3111  1111111111
ÖÇ4111  1111111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek