BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SEÇ11Eleştirel ve Analitik DüşünmeSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı, düşünme ve düşünme becerilerinin önemini, temel düşünme becerilerini kavramak, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini günlük ve mesleki yaşamda uygulayabilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Eleştirel ve analitik düşünmenin yaşamdaki önemini kavrar.
2Eleştirel ve analitik düşünmenin temel özelliklerini açıklar.
3Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin eğitim ortamlarında uygulanmasına ilişkin etkinlikler oluşturur.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Düşünme ve düşünme becerilerini tanımlar
2Düşünme ve düşünme becerilerini tanımlar
3Temel ve ileri düzey düşünme becerilerini açıklar.
4Düşünme becerilerini etkileyen bireysel ve çevresel etkenleri açıklar.
5Düşünme becerilerine yönelik kuramsal yaklaşımları açıklar
6Eleştirel ve analitik düşünmeyi tanımlar.
7Eleştirel ve analitik düşünmenin temel özelliklerini açıklar.
8Ara sınav
9Eleştirel ve analitik düşünme sürecini açıklar.
10Eleştirel ve analitik düşünmenin yaşamdaki önemini kavrar.
11Eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanmaya istekli olur.
12 Eleştirel ve analitik düşünür özelliklerini analiz eder.
13 Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin öğretimine yönelik programları analiz eder.
14Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin eğitim ortamlarında uygulanmasına ilişkin etkinlikler oluşturur.
15final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
YOK
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Beyin Fırtınası199
Rapor Hazırlama2612
Rol Oynama / Dramatize Etme122
Bireysel Çalışma111
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma3721
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8648
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4624
Okuma111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek