BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SEÇ10Eğitimde Proje HazırlamaSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders kapsamında, proje kavramı, proje türleri ve bilimsel araştırma yöntemleri öğrencilere aktarılarak öğrencilerin bilimsel bir araştırma projesi hazırlama, yürütme ve sonuçlandırma süreçlerini deneyimlemesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Tunahan Filiz
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, proje türlerini bilir.
2Öğrenciler, proje geliştirme süreci hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama yapar.
3Öğrenciler, proje fikri oluşturur ve oluşturduğu fikre proje çalışmasına döker.
4Projenin zaman, maliyet ve kaynak planlamasını yapar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Derse aktif katılım gösteren öğrenciler, proje hazırlama sürecini ayrıntılı bir şekilde öğrenmektedir. TÜBİTAK, AB ve diğer proje süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları beklenmektedir. Öğrenciler, proje türlerini bilir ve proje geliştirme süreci hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama yapar. Projenin zaman, maliyet ve kaynak planlamasını yaparak proje raporu hazırlar ve sunarlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, önemi, içeriği, işlenişinin tanıtımı ve dersin yürütülmesi ile ilgili genel esaslar
2Projenin tanımı ve özellikleri
3Proje programları (TÜBİTAK, AB, Kalkınma ajansları ve diğer)
4Bilimsel proje türleri
5Proje geliştirme süreci ve Ar-Ge kavramı
6Literatür taramaLiteratür tarama
7Proje konusunun seçimi ve özgün değer
8Ara Sınav
9Proje konusunun seçimi ve özgün değer
10Projenin yöntemi
11Proje yönetimi (Yönetim düzeni, risk yönetimi, araştırma olanakları)
12Proje planlama (Zaman, maliyet ve kaynak planlaması)
13Projenin yaygın etkisi
14Proje yazma uygulamaları ve teknik hususlar
15Proje raporu hazırlama, geliştirme ve sonuçlandırma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İnan, İ. H., 2000, Proje Hazırlama ve Değerlendirme Tekniği, Tekirdağ. Cinemre, H. A., 2001, Proje Hazırlama ve Değerlendirme, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı, No: 41, Samsun. Kaya, S. (2012). Avrupa Birliği fonları için proje nasıl hazırlanır? Ankara: Seçkin Yayıncılık Çolakoğlu, M. H. (2019). Eğitim projeleri: Hazırlama ve uygulama rehberi. Ankara: Nobel Yayınevi. Salman, F. (2010). Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı. Ankara: STGM Blackman, R. (2009). Project Cycle Management. UK: Tearfund, Teddington
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Proje Hazırlama150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Rapor Sunma122
Proje Hazırlama20240
Proje Sunma122
Bireysel Çalışma15345
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1211  1111111111
ÖÇ2311  1111111111
ÖÇ3311  1111111111
ÖÇ4311  1111111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek