BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SEÇ7Eğitimde DramaSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına drama ve oyun kavramlarını tanıtmak, dramanın farklı disiplin ve derslerde bir yöntem olarak kullanımı konusunda deneyim kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hülya KODAN
Öğrenme Çıktıları
1Dramanın temel özelliklerini tanımlar.
2Diğer dersleri planlarken drama yönteminden yararlanır.
3Dramada kullanılan teknikleri açıklar ve kullanır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanıma ve tanışma etkinlikleri -Dramaya giriş
2Drama-oyun ilişkisi
3Dramada kullanılan teknikler
4Drama planının aşamaları
5Dramanın bileşenleri
6Eğitimde dramanın tarihçesi
7Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları
8Ara Sınav
9Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları
10Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları
11Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları
12Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları
13Kazanımlara ilişkin drama uygulamaları
14Öğrenci sunumları
15Öğrenci sunumları
16Final Haftası
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayınevi. 2. Calp, Ş., Kalyon Şahin, D., Bulut, P., & Kuşdemir, Y. (2020). İlkokulda Drama Uygulamaları. Ankara: Vizetek Yayınları.(3.Baskı). 3. Üstündağ, T. (2014). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: Anı Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Rol Oynama / Dramatize Etme140
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Takım/Grup Çalışması14114
Rol Oynama / Dramatize Etme14228
Performans17234
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek