BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SEÇ2Çocuk PsikolojisiSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk psikolojisini öğrenmeleri ve çocuklarla etkileşimlerinde çocuk psikolojisine uygun şekilde davranmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Emirhan AKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Çocuk psikolojisi ile ilgili temel kavramları bilir.
2Çocuğu gelişimsel olarak bütüncül bir şekilde değerlendirir.
3Çocuklar için yapılması gereken önleyici ruh sağlığı çalışmalarını bilir.
4Çocuklarda görülen psikolojik sorunları ve bozuklukları kavrar.
5Çocuklarla psikolojik danışma sürecini öğrenir.
6Çocuklara yönelik eğitim kademelerine göre (okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise) uygulanabilecek rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini öğrenir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuk psikolojisi, çocuk psikolojisini etkileyen faktörler, çocuk psikoloji ve önleyicilik, okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise dönemlerinde çocuklara yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş ve ders tanıtımı
2Çocuğun Gelişimsel Olarak İncelenmesi: Fiziksel, Bilişsel, Sosyal Duygusal Gelişim
3Çocuğun Gelişimsel Olarak İncelenmesi: Fiziksel, Bilişsel, Sosyal Duygusal Gelişim
4Çocuğun Gelişimsel Olarak İncelenmesi: Fiziksel, Bilişsel, Sosyal Duygusal Gelişim
5Çocuklar İçin Önleyici Çalışmalar: Aile, Çevre ve Okul
6Çocuklarda Görülen Psikolojik Problemler ve Bozukluklar
7Çocuklarla Psikolojik Danışma Süreci
8ARA SINAVLAR
9Çocuklarla Psikolojik Danışma Süreci
10Okul öncesinde rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları
11İlkokulda rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları
12Ortaokulda rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları
13Tema/konu odaklı dil öğretimi ve faydaları
14Lisede rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları
15Ders Değerlendirme
16YARIYIL SONU SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sondra Smith-Adcock & Catherine Tucker, Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma (Çev. Ed. T. Mutlu-Çaykuş, D. Müge-Siyez), Nobel.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı155
Derse Katılım14342
Tartışma111
Bireysel Çalışma16232
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Okuma12336
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ113    34 3 4 33
ÖÇ213    34 3 4 33
ÖÇ313    34 3 4 33
ÖÇ413    34 3 4 35
ÖÇ513    34 3 4 33
ÖÇ613    34 3 4 53
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek