Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SEÇ2 | Çocuk Psikolojisi | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk psikolojisini öğrenmeleri ve çocuklarla etkileşimlerinde çocuk psikolojisine uygun şekilde davranmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Emirhan AKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuk psikolojisi ile ilgili temel kavramları bilir. | 2 | Çocuğu gelişimsel olarak bütüncül bir şekilde değerlendirir. | 3 | Çocuklar için yapılması gereken önleyici ruh sağlığı çalışmalarını bilir. | 4 | Çocuklarda görülen psikolojik sorunları ve bozuklukları kavrar. | 5 | Çocuklarla psikolojik danışma sürecini öğrenir. | 6 | Çocuklara yönelik eğitim kademelerine göre (okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise) uygulanabilecek rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk psikolojisi, çocuk psikolojisini etkileyen faktörler, çocuk psikoloji ve önleyicilik, okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise dönemlerinde çocuklara yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse giriş ve ders tanıtımı | | | 2 | Çocuğun Gelişimsel Olarak İncelenmesi: Fiziksel, Bilişsel, Sosyal Duygusal Gelişim | | | 3 | Çocuğun Gelişimsel Olarak İncelenmesi: Fiziksel, Bilişsel, Sosyal Duygusal Gelişim | | | 4 | Çocuğun Gelişimsel Olarak İncelenmesi: Fiziksel, Bilişsel, Sosyal Duygusal Gelişim | | | 5 | Çocuklar İçin Önleyici Çalışmalar: Aile, Çevre ve Okul | | | 6 | Çocuklarda Görülen Psikolojik Problemler ve Bozukluklar | | | 7 | Çocuklarla Psikolojik Danışma Süreci | | | 8 | ARA SINAVLAR | | | 9 | Çocuklarla Psikolojik Danışma Süreci | | | 10 | Okul öncesinde rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları | | | 11 | İlkokulda rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları | | | 12 | Ortaokulda rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları | | | 13 | Tema/konu odaklı dil öğretimi ve faydaları | | | 14 | Lisede rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları | | | 15 | Ders Değerlendirme | | | 16 | YARIYIL SONU SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sondra Smith-Adcock & Catherine Tucker, Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma (Çev. Ed. T. Mutlu-Çaykuş, D. Müge-Siyez), Nobel. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 3 | | | | | 3 | 4 | | 3 | | 4 | | 3 | 3 | ÖÇ2 | 1 | 3 | | | | | 3 | 4 | | 3 | | 4 | | 3 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 3 | | | | | 3 | 4 | | 3 | | 4 | | 3 | 3 | ÖÇ4 | 1 | 3 | | | | | 3 | 4 | | 3 | | 4 | | 3 | 5 | ÖÇ5 | 1 | 3 | | | | | 3 | 4 | | 3 | | 4 | | 3 | 3 | ÖÇ6 | 1 | 3 | | | | | 3 | 4 | | 3 | | 4 | | 5 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|