Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SEÇ11 | Medya Okuryazarlığı | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkileri ve gücü hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Medyanın toplumsal önemini bilir. | 2 | 2. Medya mesajlarının etkisini kavrar. | 3 | 3. Medya mesajlarına eleştirel bakar. | 4 | 4. Medyada çözümlemeler yapar. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki
etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve
internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali;
medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek
rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Medya ve gerçeklik | | | 2 | Medya iletilerinin içeriği | | | 3 | Medya ve temsil | | | 4 | Medya ve kültür | | | 5 | Medya ve önyargı | | | 6 | Medya ve gündem belirleme | | | 7 | Medya ve şiddet | | | 8 | Medya okur-yazarlığında eleştirel yaklaşımlar | | | 9 | Neden medya okur-yazarlığı? | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|