Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-RPDS3 | Okulda Rehberlik ve Danışmanlık \ Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecini ve kullanılacak teknikleri öğrenir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Emirhan AKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecini öğrenir. | 2 | Çocuk ve ergenlerle kullanılabilecek psikolojik danışma kuramlarını bilir. | 3 | Yaş dağılımlarına göre çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma süreçlerini öğrenir ve uygun teknikleri kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk ve ergenlerin gelişim özellikleri ve psikolojik danışma sürecine yansıması; çocuk ve ergenlerle
psikolojik danışma sürecinde ilke ve teknikler; psikolojik danışma sürecini planlama, psikolojik
danışma oturumunu yapılandırma ve yönetme; çocuk ve ergenlerle çalışırken etkili olan psikolojik
danışma kuramları, çocuk ve ergenlerle bireysel ve grupla psikolojik danışma, farklı çocuk ve
ergenlerle psikolojik danışma, boşanma süreci/sonrası psikolojik danışma, etik ve yasal konular. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Tarihsel ve Bağlamsal Eğilimler: Rehber Niteliğinde Açıklamalar | | | 3 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Yasal ve Etik Konular | | | 4 | Bebeklikten Ergenliğe Bağlanma, Travma ve İyileşme: Nörobiyoloji Alanından Psikolojik Danışmaya İlişkin Çıkarımlar | | | 5 | Bebeklikten Ergenliğe Bağlanma, Travma ve İyileşme: Nörobiyoloji Alanından Psikolojik Danışmaya İlişkin Çıkarımlar | | | 6 | Psikolojik Danışma Süreci: Terapötik İlişkiyi Kurma Psikodinamik Yaklaşımlar | | | 7 | İnsancıl Yaklaşımlar- Bilişsel Davranışçı Yaklaşımlar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Aile ve Örgütsel Sistem Yaklaşımları – Yapılandırmacı Yaklaşımlar | | | 10 | 0-4 Yaş Arasındaki Çocuklarla ve Aileleriyle Psikolojik Danışma | | | 11 | 5-8 Yaş Arasındaki Çocuklarla ve Aileleriyle Psikolojik Danışma | | | 12 | 9-11 Yaş Arasındaki Çocuklarla Psikolojik Danışma | | | 13 | 12-14 Yaş Arasındaki Çocuklarla Psikolojik Danışma | | | 14 | 15-19 Yaş Arasındaki Ergenlerle Psikolojik Danışma | | | 15 | Ders Değerlendirme | | | 16 | YARIYIL SONU SINAVLARI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sondra Smith-Adcock & Catherine Tucker, Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma (Çev. Ed. T. Mutlu-Çaykuş, D. Müge-Siyez), Nobel. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Quiz | 2 | 5 | 10 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 2 | | | | 4 | 3 | 2 | 2 | | 4 | 4 | 1 | 1 | ÖÇ2 | | | 2 | | | | 4 | 3 | 2 | 2 | | 4 | 4 | 1 | 1 | ÖÇ3 | | | 2 | | | | 4 | 4 | 2 | 2 | | 4 | 4 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|