Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SEÇ19 | Öğrenme Güçlüğü | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların temel özelliklerini öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Tunahan FİLİZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve yaygınlığı hakkında bilgi edinir. | 2 | Öğrenme güçlüğünün nedenleri ve türleri konusunda bilgi edinir. | 3 | Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özellikleri ve değerlendirilmesinde kullanılan testleri ve değerlendirme araçlarını öğrenir. | 4 | Okuma, yazma ve matematik güçlükleri hakkında ayrıntılı bilgiler edinir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık
ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli;
tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan
özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma,
yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrenme Güçlüğü | | | 2 | Öğrenme Güçlükleri Nedir? Öğrenme Güçlüklerinin Belirtileri Nelerdir? | | | 3 | Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Çocukların Gelişim Özellikleri | | | 4 | Öğrenme Güçlüklerinde Yetişkin ve Aile | | | 5 | Öğrenme Güçlükleri Olan Çocukların Yaşadıkları Temel Sorunlar | | | 6 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | | | 7 | Okuma Güçlükleri-Disleksi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Okuma Güçlükleri-Disleksi | | | 10 | Yazma Güçlükleri ve Öğretim Yöntemleri-Disgrafi | | | 11 | Matematik Öğrenme Güçlükleri/Diskalkuli | | | 12 | Matematik Öğrenme Güçlükleri/Diskalkuli | | | 13 | Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimleri | | | 14 | Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimleri | | | 15 | Öğrenme Güçlükleri Gösteren Çocuklarda Teknoloji Kullanımı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kurnaz, A., & Sarı, H. (2020). Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler ve Eğitimleri (1. Baskı). Pegem Akademi.
Bender, W. N. (2016). Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri: Özellikleri, tanılama ve öğretim stratejileri. Nobel Yayın. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | | 1 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|