Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SEÇ11 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin genel amacı, düşünme ve düşünme becerilerinin önemini, temel düşünme becerilerini kavramak, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini günlük ve mesleki yaşamda uygulayabilmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eleştirel ve analitik düşünmenin yaşamdaki önemini kavrar. | 2 | Eleştirel ve analitik düşünmenin temel özelliklerini açıklar. | 3 | Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin eğitim ortamlarında uygulanmasına ilişkin etkinlikler oluşturur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Düşünme ve düşünme becerilerini tanımlar | | | 2 | Düşünme ve düşünme becerilerini tanımlar | | | 3 | Temel ve ileri düzey düşünme becerilerini açıklar. | | | 4 | Düşünme becerilerini etkileyen bireysel ve çevresel etkenleri açıklar. | | | 5 | Düşünme becerilerine yönelik kuramsal yaklaşımları açıklar | | | 6 | Eleştirel ve analitik düşünmeyi tanımlar. | | | 7 | Eleştirel ve analitik düşünmenin temel özelliklerini açıklar. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Eleştirel ve analitik düşünme sürecini açıklar. | | | 10 | Eleştirel ve analitik düşünmenin yaşamdaki önemini kavrar. | | | 11 | Eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanmaya istekli olur. | | | 12 | Eleştirel ve analitik düşünür özelliklerini analiz eder. | | | 13 | Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin öğretimine yönelik programları analiz eder. | | | 14 | Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin eğitim ortamlarında uygulanmasına ilişkin etkinlikler oluşturur. | | | 15 | final sınavı
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
YOK |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 1 | 9 | 9 |
Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|