BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GK-SEÇ17Türk MusikisiSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk müzik kültürünü tarihsel evreleri ile tanımak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Zafer Eren
Öğrenme Çıktıları
1Türk Müziği tarihi bilgi ve becerisi ile donanabilme
2Müzikal tartışmaları etkin bir şekilde yapabilme
3Türk müzik tarihi ve Türk müziği dönemleri hakkında bilgi sahibi olma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Orta Asya ve Anadolu’da yaşayan Türk topluluklarına ait müzik unsurları, Türk mitolojisi (insan, yaradılış, dini ritüeller ve bayramlar vb.), Türk Halk Müziği repertuarındaki mitolojik unsurlar, Türk Devlet ve Topluluklarında var olan müzik türleri, tarihi süreç içinde Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Musikisinin gelişimi; müzikle ilgili farklı gelenek ve üslupların karşılıklı etkileşimi; çalgılar, besteci- ler, icracıları ve örnek eserleri ile birlikte incelenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanımı, amaçları ve içeriği hakkında genel bilgiler
2Türk müziği tarihine bakış açıları
3Türk müziği tarihinin oluşumuna dair kültürel incelemeler
4Türk müziği coğrafyası, yayılışı ve etkileri
5Türk Müziği ve Batı Müziği etkileşimleri ve bestecilerin rolleri
6Türk müziğinde nota yazısı, tarihi ve nota icatlarından örnekler
7Türk müziğinde tarihinde meşk sistemi ve etkileri
8Ara sınav
9Türk müziği tarihinde eğitim anlayışı ve eğitim kurumları
10Türk müziği tarihinde dönem anlayışı
11İslamiyet öncesi Türk müzik kültürü, hazırlık ve oluşum dönemi
12Altaylarda müzik kültürü
13Hunlar, Göktürkler ve Uygurlarda müzik kültürü
14Tamamlayıcı çalışmalar
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
AK,Ahmet Şahin, Türk Musikisi Tarihi, Ankara 2009 EUGENIA, POPESCU Judetz,Türk Musikisi Kültürünün Anlamları, İstanbul, 2007
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma21224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11111
Okuma41040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ11 1  1121211111
ÖÇ21 1  1121211111
ÖÇ31 1  1121211111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek