Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SEÇ11 | Medya Okuryazarlığı | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Medyayı etkili ve etik şekilde kullanma adına bireylerde farkındalık oluşturmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Ögr. Üyesi Okan YETİŞENSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramları bilir, | 2 | Tarihsel süreçte Türkiye ve Dünyada medya okuryazarlığının ve eğitiminin gelişimi kavrar. | 3 | Medya okuryazarlığı eğitiminin birey ve toplum açısından sağladığı faydaları üzerine anlayış kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Herhangi bir ön koşul ders bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Medya Okuryazarlığı ve Eğitimiyle İlgili Temel Kavramlar, : Tarihi Süreç İçerisinde Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi, : Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Temel Yaklaşımlar, Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Kullanılan Strateji, Yöntem ve Teknikler, Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Teknolojik Araç-Gereç ve Materyaller, Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Ölçütler, Toplum Açısından Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi, İletişimin Şekillenmesinde Medya Okuryazarlığının Etkisi,Dünyada Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi Uygulamaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Medya Okuryazarlığı ve Eğitimiyle İlgili Temel Kavramlar | | | 2 | Tarihi Süreç İçerisinde Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi, | | | 3 | Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Temel Yaklaşımlar | | | 4 | Medya Okuryazarlığı ve Eğitimde Kullanılan Strateji, Yöntem ve Teknikler | | | 5 | Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Teknolojik Araç-Gereç ve Materyaller, | | | 6 | Medya Okuryazarlığı ve Eğitiminde Kullanılan Ölçütler, | | | 7 | Vize | | | 8 | İletişimin Şekillenmesinde Medya Okuryazarlığının Etkisi, | | | 9 | Dünyada Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi Uygulamaları | | | 10 | Türkiye’de Medya Okuryazarlığı Eğitimi ve Uygulamaları | | | 11 | Mesleki Gelişim Açısından Medya Okuryazarlığı Eğitimi | | | 12 | Eleştirel Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi | | | 13 | Birey Açısından Medya Okuryazarlığı Eğitimi | | | 14 | Toplum Açısından Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Koçoğlu, E., & Akman, Ö. (Editörler.). (2021). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Pegem. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | 4 | | | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | | 3 | | | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | | 5 | | | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|