|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TD119.1B | Biyoistatistik | Seçmeli | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenci; istatistiğin sağlık hizmetlerindeki kullanım alanlarını, merkezi eğilim ölçütleri ile dağılımın yaygınlık ölçülerini ve evren ortalaması güven sınırlarını hesaplamayı, tablo ve grafik yapımını, dağılım türlerini, parametrik ve parametrik olmayan testleri ve bunların nerede ve nasıl kullanılacağını öğrenecektir. Bunların yanı sıra SPSS istatistiksel paket programını kullanarak korelasyon, regresyon analizi, logistik regresyon, varyans analizi, faktör ve kümeleme analizi, diskriminant analizi, zaman serileri analizi, yapısal eşitlik modelleme yöntemini öğrenecek ve bu teknikleri meslek hayatında kullanma becerisi kazanacaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd.Doç.Dr. Sevgi Karabulut | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sağlık hizmetleri ve istatistiki öğrenir | 2 | Tablo ve grafik yapım yöntemleri öğrenir | 3 | Önemlilik testleri öğrenir | 4 | Korelasyon ve regrasyon analizi öğrenir | 5 | Zaman serileri analizi öğrenir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | ? İstatistiğin sağlık hizmetlerindeki kullanım alanları, hastane hizmetlerinin değerlendirilmesiyle ilgili istatistiksel yöntemler
? Veri analizi için SPSS istatistiksel paket programının tanıtımı
? Verilerin sınıflandırılmasını ve merkezi eğilim ölçütleri
? Dağılımın yaygınlık ölçütleri (standart sapma ve varyans) ve evren ortalaması güven sınırları,
? Tablo yapımı ve grafikler
? Teorik dağılımlar (binomiyal, poisson, normal dağılım)
? Hipotez ve hipotez testleri
? Temel parametrik testler
? Parametrik olmayan hipotez testleri
? Ki-kare analizi ve Korelasyon Analizi
? Regresyon analizi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Temel istatistiksel kavramlar, istatistik, biyoistatistik, biyoistatistiğin kullanım alanları, evren, örneklem, istatistik, parametre, veri, değişken, | | | 2 | Tanımlayıcı istatistikler; verilerin sınıflandırılması, merkezi eğilim ölçümleri, histogram, çubuk grafik, dal-yaprak grafiği vb. | | | 3 | Tanımlayıcı istatistikler; verilerin sınıflandırılması, dağılım ölçüleri, standart sapma ve standart hata arasındaki fark, varyasyon katsayısı | | | 4 | Binomiyal dağılım ve poisson dağılımı | | | 5 | Normal dağılım, normallik testleri ve grafikleri | | | 6 | Normal dağılım, normallik testleri ve grafikleri | | | 7 | Normal dağılım, normallik testleri ve grafikleri | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Örneklem dağılışları ve güven aralıkları: ortalamanın ve oranın örneklem dağılışı, güven aralıkları, yorumları | | | 10 | Hipotez testlerine giriş: Hipotez testinin amacı, aşamaları, hataları, p ve alfa değerleri, karar verme süreci | | | 11 | Hipotez testlerine giriş: Hipotez testinin amacı, aşamaları, hataları, p ve alfa değerleri, karar verme süreci | | | 12 | Hipotez testlerine giriş: Hipotez testinin amacı, aşamaları, hataları, p ve alfa değerleri, karar verme süreci | | | 13 | Hipotez testleri | | | 14 | Hipotez testleri | | | 15 | Hipotez testleri | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Sümbüloğlu K, Sümbüloğlu V. (1990). Biyoistatistik Hatipoğlu yayınevi. ,
2. Nakip M. (2003). Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamalar. Seçkin Yayıncılık.
3. Alpar R. (1997). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemlere Giriş-1. Spor Kitabevi.
4. Sümbüloğlu K. (1990). Sağlık Alanına Özel İstatistiksel Yöntemler. Hatiboğlu Yayıncılık.
İLGİLİ DİĞER GÜNCEL MAKALE ve KİTAPLAR | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|