|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SP114.06 | Geleneksel Türk Sporları | Seçmeli | 1 | 2 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Geleneksel Türk sporlarımızın tarihi boyutu, sosyo-kültürel durumun değerlendirilmesi ve yeni yaklaşım biçimlerinin tartışılması, seçilmiş geleneksel sporların (güreş, cirit, binicilik, kızak vb.) Uygulanması, düzenlenmesi ve öğretilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Ömer Faruk AKSOY | Öğrenme Çıktıları | 1 | Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme | 2 | Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilme | 3 | Geleneksel Türk Sporlarının tarihsel boyutunu, Geleneksel Türk Sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemini açıklayabilecek .
| 4 | Seçili geleneksel Türk sporunun uygulaması, organizasyonunu öğrenecektir. | 5 | Sporda yetenek tarama ve seçme kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına yatkın yetenekleri ortaya çıkarabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu;
Geleneksel Türk sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemi
Seçilmiş geleneksel Türk sporlarının uygulanması, organizasyonu | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme | | | 2 | Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilme | | | 3 | Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilme | | | 4 | Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme | | | 5 | Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetlere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilme | | | 6 | Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilme | | | 7 | Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulayabilme | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Geleneksel Türk Sporları Tarihi | | | 10 | Geleneksel Türk Sporları Tarihi | | | 11 | Geleneksel Türk Sporları Tarihi | | | 12 | Geleneksel Türk Sporları Tarihi | | | 13 | Geleneksel Türk Sporları Tarihi | | | 14 | Geleneksel Türk Sporlarının Tarihi | | | 15 | Geleneksel Türk Sporlarının Tarihi | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yıldıran, İ., (1999). Kavramsal Ve Fonksiyonel Açıdan Türklerde Yorga/Rahvan Biniciliğin Tarihsel Gelişimi Ve Türkiye?de Geliştirme Perspektifleri, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, IV, 2, Ss:43?58.
Yıldıran, İ., (1999). Geleneksel Yağlı Güreşlerin, Kültürel, Yapısal Ve Bilimsel Açıdan Modern Minder Güreşleriyle Farklılıklarının Değerlendirilmesi, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2, Ss:43?58.
Kahraman, A., (1995). Osmanlı Devletinde Spor, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1697, S:124-163, Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 5 | 1 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 5 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 1 | 3 | 5 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|