BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SP114.06Geleneksel Türk SporlarıSeçmeli125
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Geleneksel Türk sporlarımızın tarihi boyutu, sosyo-kültürel durumun değerlendirilmesi ve yeni yaklaşım biçimlerinin tartışılması, seçilmiş geleneksel sporların (güreş, cirit, binicilik, kızak vb.) Uygulanması, düzenlenmesi ve öğretilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ömer Faruk AKSOY
Öğrenme Çıktıları
1Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme
2Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilme
3Geleneksel Türk Sporlarının tarihsel boyutunu, Geleneksel Türk Sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemini açıklayabilecek .
4 Seçili geleneksel Türk sporunun uygulaması, organizasyonunu öğrenecektir.
5Sporda yetenek tarama ve seçme kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına yatkın yetenekleri ortaya çıkarabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu; Geleneksel Türk sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemi Seçilmiş geleneksel Türk sporlarının uygulanması, organizasyonu
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme
2Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilme
3Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilme
4Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme
5Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetlere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilme
6Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilme
7Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulayabilme
8Ara Sınav
9Geleneksel Türk Sporları Tarihi
10Geleneksel Türk Sporları Tarihi
11Geleneksel Türk Sporları Tarihi
12Geleneksel Türk Sporları Tarihi
13Geleneksel Türk Sporları Tarihi
14Geleneksel Türk Sporlarının Tarihi
15Geleneksel Türk Sporlarının Tarihi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yıldıran, İ., (1999). Kavramsal Ve Fonksiyonel Açıdan Türklerde Yorga/Rahvan Biniciliğin Tarihsel Gelişimi Ve Türkiye?de Geliştirme Perspektifleri, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, IV, 2, Ss:43?58. Yıldıran, İ., (1999). Geleneksel Yağlı Güreşlerin, Kültürel, Yapısal Ve Bilimsel Açıdan Modern Minder Güreşleriyle Farklılıklarının Değerlendirilmesi, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2, Ss:43?58. Kahraman, A., (1995). Osmanlı Devletinde Spor, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1697, S:124-163, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)143
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1251433
ÖÇ2315133
ÖÇ3213521
ÖÇ4121453
ÖÇ5211225
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek