Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SP114.05 | Sporda Beceri Öğrenimi | Seçmeli | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere; becerilere yönelik kavramları ve becerileri etkileyen değişkenleri öğretmek, beceri çeşitleri hakkında bilgiler vermek, sportif becerilerin öğretim yöntemlerini inceleyerek becerilerin transfer durumlarını öğretmek, öğrenilen becerilerin korunması konusunda etkili değişkenleri kavratmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ömer Faruk AKSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beceri öğretiminin tarihsel gelişimini hatırlayabilme | 2 | Beceriler üzerinde etkili kavramları açıklayabilme | 3 | Becerilerin farklı sınıflandırmalarını karşılaştırabilme | 4 | Motor performans ve motor yetenek faktörleri açıklayabilme | 5 | Öğrenme ve performans eğrilerine etkili faktörleri ayırt edebilme | 6 | Motor becerilerin öğretilmesinde bilgilendirmenin farklılıklarını hatırlayabilme, bu farklılıkları değişen durumlarda uygulayabilme | 7 | Becerilerin öğretiminde sonuç bilgisi kullanarak eleştirebilme | 8 | Becerilerin öğretiminde yüklenme dinlenme ilişkilerini düzenleyebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Beceri öğretiminde etkili kavramlar, beceri çeşitleri, becerilerin öğretiminde kullanılan yöntemler, bilgilendirme ve çeşitleri, motivasyon ve aktivasyon, becerilerin transferi, becerilerin korunması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beceri öğretiminin tarihsel gelişimi, beceri, yetenek, öğrenme kavramları, beceriler üzerinde etkili kavramlar | | | 2 | Becerilerin sınıflandırılması, farklı beceri sınıflandırmalarının incelenmesi | | | 3 | Motor performans ve performansın özellikleri | | | 4 | Motor yetenek faktörlerin incelenmesi
| | | 5 | Motor becerilerin öğrenilmesinde öğrenme performans eğrileri, motor becerilerin öğrenilmesinde etkili safhalar | | | 6 | Motor becerilerin öğretilmesinde bilgilendirme, bilgilendirmenin boyutları, görev öncesi sırası ve sonrasında verilen bilgiler | | | 7 | Sonuç bilgisi ve sonuç bilgisinin sıklığı | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Motor beceri alıştırmalarının niceliksel, niteliksel ve zamansal yönleri
| | | 10 | Becerilerin öğretiminde kullanılan farklı yöntemler | | | 11 | Motivasyon, motivasyonun işlevleri ve çeşitleri, bir motor görevi motive eden etkenlerin incelenmesi | | | 12 | Performans öncesi aktivasyon artırma teknikleri | | | 13 | Performans öncesi aktivasyon artırma teknikleri | | | 14 | Becerilerin korunması ve etkili faktörlerin incelenmesi, becerileri akılda tutmanın ölçülmesi, kısa ve uzun süreli bellek
| | | 15 | Becerilerin korunması ve etkili faktörlerin incelenmesi, becerileri akılda tutmanın ölçülmesi, kısa ve uzun süreli bellek | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cratty B.j. Teaching Motor Skills, Derleyen Prof.Dr. Hasan Kasap, İstanbul, 1988 Açıkgöz K. Etkili Öğrenme ve Öğretme, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 1996 Magill R.A. Motor learning, USA, 1989 Schmidt R.A. Motor Control And Learning, Human Kinetics, USA, |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 5 | 2 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | ÖÇ7 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | ÖÇ8 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|