BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SP114.03Sporda Yaş ve Cinsiyet FaktörüSeçmeli125
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere sportif antrenmanın temel kavramlarını öğretmek, yaş gruplarına uygun antrenman planlarının oluşturulmasına ilişkin temel bilgileri kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Onur AKMAN
Öğrenme Çıktıları
1Yaş ve cinsiyetin spor performansına etkisini anlama
2Farklı yaş gruplarına uygun antrenman programları geliştirme
3Cinsiyete özel antrenman tekniklerini kavrama
4Spor yaralanmaları önleme stratejilerini öğrenme
5Yaş ve cinsiyetin psikolojik ve sosyokültürel faktörlerle ilişkisini analiz etme
6Uzun vadeli atlet gelişim modellerini değerlendirme
7Yaş ve cinsiyet konularında güncel araştırmaları takip etme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Antrenmanın tanımı, amaçları, planlama ilkeleri, çeşitleri ve süperkompenzasyon kuramı. Sporda enerji metabolizmaları, yüklenme yöntemleri, temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri. Sürat, dayanıklılık ve kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri. Koordinatif yetiler, yükselti antrenmanları, sürantrenman, olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sporda Yaş ve Cinsiyetin Tanıtımı
2Biyolojik Farklılıklar ve Spor Performansı
3Genç Sporlarda Gelişim Evreleri
4Fiziksel Kapasitelerde Cinsiyet Farklılıkları
5Ergenlik Döneminin Atletik Performansa Etkisi
6Yaşa Bağlı Antrenman Ayarlamaları
7Cinsiyete Özel Antrenman Teknikleri
8Ara sınav
9Yaş ve Cinsiyete Göre Sakatlık Riskleri ve Önlemleri
10Sporda Yaş ve Cinsiyetin Psikolojik Aspektleri
11Spor Katılımında Sosyal ve Kültürel Etkiler
12Uzun Vadeli Atlet Gelişim Modelleri
13Farklı Yaş Grupları İçin Rekabet Stratejileri
14Master Atletler: Antrenman ve Yarışma
15Yaşlanmanın Spor Performansı Üzerine Etkisi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çoknaz, H (2017) Psikomotor Gelişim (doğum öncesinden ölüme kadar) ISBN: 978-605-344-475-6 Günay, M. Cicioğlu, İ. Tamer, K. Şıktar, E. (2017). Spor fiziyolojisi ve performans ölçüm testleri. İSBN: 978-605-344-583-8 Ankara. Benjamin H. Reuter, PhD, and J. Jay Dawes, PhD. Ian Jeffreys, PhD. Essentials of strength training and conditioning / National Strength and Conditioning Association ; G. Gregory Haff, N.Travis Triplett, editors. -- Fourth edition. ISBN: 978-1-4925-0162-6 Berisha, M., Çilli, M., (2020). Physical Fitness Norms In Students Aged 8-17 In Kosovo, ISBN: 978-620-0-78866-5, p 256, Lampert Academic Publishing, Turkey Han C.G. Kemper and Willem Van Mechelen (1996). Physical Fitness Testing of Children: A European Perspective. Pediatric Exercise Science, 8, 201-214. Human Kinetics Publishers, Inc.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14798
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)143
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1322413
ÖÇ2421312
ÖÇ3513212
ÖÇ4252312
ÖÇ5235123
ÖÇ6131523
ÖÇ7213251
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek