Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SP210.09 | Sporda Çocuk Koruma | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Etik ve meslek etiğinin temelleri ve önemini anlamak. Meslek ideallerinin korunmasında, mesleki
ilişkilerde ve çalışma koşullarında standartların yükseltilmesinde meslek etiğinin yeri ve önemini anlamak.
Meslek yaşantısında etik ilkelerin benimsenmelerini sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Onur AKMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuk koruma politikalarını anlama | 2 | Spor ortamlarında çocuk istismarını tanıma ve önleme stratejileri geliştirme | 3 | Çocukların haklarına saygı gösteren antrenman programları oluşturma | 4 | Spor kulüplerinde güvenli ortamlar yaratma | 5 | Spor eğitimcileri ve antrenörler için etik kurallarını kavrama | 6 | Acil durum yönetimi ve çocuklarda ilk yardım teknikleri uygulama | 7 | Çocukların spor aktivitelerine katılımını destekleme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders, pastoral destek, koruma ve cinsiyet için politika, planlama ve dağıtım sorumluluğu olan okul ve
kolejlerde olanlar için tasarlanmıştır. ilişkiler eğitimi ve bakış açılarla ele alınmıştır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuk Koruma Politikalarına Giriş | yok | yok | 2 | 2. Çocukların Hakları ve Spordaki Yeri | yok | yok | 3 | 3. Çocuk İstismarının Tanımlanması | yok | yok | 4 | 4. Spor Ortamında Fiziksel ve Duygusal Güvenlik | yok | yok | 5 | 5. Çocuklara Özgü Antrenman Programlarının Geliştirilmesi | yok | yok | 6 | 6. İstismarın Psikolojik Etkileri | yok | yok | 7 | 7. Spor Kulüplerinde Güvenli Ortamlar Oluşturma | yok | yok | 8 | vize sınavı | | | 9 | Çocuk Koruma Yasaları ve Uygulamaları | yok | yok | 10 | Eğitimciler ve Antrenörler için Etik Kurallar | yok | yok | 11 | Acil Durum Yönetimi ve İlk Yardım | yok | yok | 12 | Ailelerle İletişim ve Katılımı Artırma | yok | yok | 13 | Toplumsal Cinsiyet ve Koruma | yok | yok | 14 | Çocuklar için Psikolojik Destek ve Rehabilitasyon | yok | yok | 15 | Dersin Değerlendirilmesi ve Sonuçları | yok | yok | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Oğuz Özbek., Beden eğitimi öğretmeni meslek etiği., spor yayınevi,2008 Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 5 | 1 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 1 | 3 | 5 | 1 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | ÖÇ7 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|