BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SP210.06Beden Eğitimi ve Öğretim ModelleriSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerinin özellikleri ve felsefeleri (spor eğitimi modeli, taktik oyun yaklaşımı, bireysel ve sosyal sorumluluk modeli, işbirlikli öğrenme modeli vb.), Öğretim modelleri arasındaki farklar, modellerin seçimi ve uygulanması özellikleri, öğretim programındaki modeller, beden eğitimi öğretiminde öğretim modellerinin kullanım örneklerini paylaşma.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ömer Faruk AKSOY
Öğrenme Çıktıları
1Beden eğitimi dersinde kullanılan öğretim modellerini tanımlar.
2Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerinin önemini tartışır.
3Beden eğitiminde modele dayalı öğretimin avantajlarını açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Öğretim modellerinin kuramsal temelleri; Öğretim modellerinin özellikleri ve uygulama alanları Ortaöğretimde ve lise müfredatında elde edilen başarılar doğrultusunda modele dayalı planın uygulanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel kavramlar
2Doğrudan Öğretim Modeli
3Akran Öğretim Modeli
4Akran Öğretim Modeli
5Araştırmaya Dayalı Öğretim Modeli
6Spor Eğitim Modeli
7Spor Eğitim Modeli
8Ara Sınav
9Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli
10Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli
11Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli
12Taktik Oyun Yaklaşımı
13İşbirliğine dayalı öğretim modeli
14Öğretim için kişiselleştirilmiş sistem
15Genel Sınava hazırlık
16Final sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
A.Dilşad Mirzeoğlu (2017). Model Temelli Beden Eğitimi Öğretimi. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara. Metzler M.W.(2011) Instructional Models for Physical Education. 3rd edition Holcomb Hathaway Publishers USA. Griffin, L. Mitchell S., Oslin J. (1997). Teaching Sports Concepts and Skills: A tactical Game Approach. Champaiggn L.Human Kinetics. USA.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)121
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1223521
ÖÇ2213251
ÖÇ3211115
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek