Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SP210.06 | Beden Eğitimi ve Öğretim Modelleri | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerinin özellikleri ve felsefeleri (spor eğitimi modeli, taktik oyun yaklaşımı, bireysel ve sosyal sorumluluk modeli, işbirlikli öğrenme modeli vb.), Öğretim modelleri arasındaki farklar, modellerin seçimi ve uygulanması özellikleri, öğretim programındaki modeller, beden eğitimi öğretiminde öğretim modellerinin kullanım örneklerini paylaşma. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ömer Faruk AKSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beden eğitimi dersinde kullanılan öğretim modellerini tanımlar.
| 2 | Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerinin önemini tartışır. | 3 | Beden eğitiminde modele dayalı öğretimin avantajlarını açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Öğretim modellerinin kuramsal temelleri;
Öğretim modellerinin özellikleri ve uygulama alanları
Ortaöğretimde ve lise müfredatında elde edilen başarılar doğrultusunda modele dayalı planın uygulanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel kavramlar | | | 2 | Doğrudan Öğretim Modeli | | | 3 | Akran Öğretim Modeli | | | 4 | Akran Öğretim Modeli | | | 5 | Araştırmaya Dayalı Öğretim Modeli | | | 6 | Spor Eğitim Modeli | | | 7 | Spor Eğitim Modeli | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli | | | 10 | Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli | | | 11 | Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli | | | 12 | Taktik Oyun Yaklaşımı | | | 13 | İşbirliğine dayalı öğretim modeli | | | 14 | Öğretim için kişiselleştirilmiş sistem | | | 15 | Genel Sınava hazırlık | | | 16 | Final sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
A.Dilşad Mirzeoğlu (2017). Model Temelli Beden Eğitimi Öğretimi. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara.
Metzler M.W.(2011) Instructional Models for Physical Education. 3rd edition Holcomb Hathaway Publishers USA.
Griffin, L. Mitchell S., Oslin J. (1997). Teaching Sports Concepts and Skills: A tactical Game Approach. Champaiggn L.Human Kinetics. USA. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 5 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|