Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SP210.02 | Küreselleşme ve Spor | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Literatürde yer alan genel yönetim, yöneticilik ve liderlik kavramlarının anlamlarından ve çeşitlerinden bahsedilerek, bu kavramların spor örgütleri içerisinde hangi şartlarda yer aldığının ya da alabileceğinin belirlenmesini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Kasım İDARECİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Liderlik Tanımlarını ve Çeşitlerini Öğrenme | 2 | Yönetici ve Lider Arasındaki Farkları Öğrenme | 3 | Liderlik ve Yönetim Becerilerini Kullanmayı Öğrenme | 4 | Yönetim ve Liderlik Becerilerini Geliştirme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Liderlik tanımı, liderlik yaklaşımları, lider tipleri, spor alanında ve yönetiminde liderlik tiplerinin spor ortamında değerlendirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders tanıtımı | | | 2 | Liderlik ve Yöneticilik tanım ve kavramlarının incelenmesi | | | 3 | Liderlik ve yöneticilik süreçlerinin irdelenmesi ve karşılaştırılması | | | 4 | Liderlik yaklaşımları; Özellikler Yaklaşımı | | | 5 | Liderlik yaklaşımları; Davranışsal kuramlar | | | 6 | Liderlik yaklaşımları; durumsallık kuramları-1 | | | 7 | Liderlik yaklaşımları; durumsallık kuramları-2 | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Dönüşümcü Liderlik yaklaşımının incelenmesi | | | 10 | Etkileşimsel liderlik yaklaşımının incelenmesi | | | 11 | Yönetsel liderlik beceri ve rolleri ve karizmatik liderlik | | | 12 | Sporda Liderlik sürecinde çalışanlar üzerinde motivasyon geliştirme | | | 13 | "Sporda Liderlik" konulu araştırma ve makalelerin incelenmesi | | | 14 | Güncel konuların değerlendirimesi | | | 15 | Genel tekrar | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Northouse, P. G. (2015). Leadership: Theory and practice. Sage publications.
Fairhurst, G. T., & Connaughton, S. L. (2014). Leadership: A communicative perspective. Leadership, 10(1), 7-35.
Antonakis, J., & Day, D. V. (Eds.). (2017). The nature of leadership. Sage publications.
Komives, S. R., & Wagner, W. E. (2016). Leadership for a better world: Understanding the social change model of leadership development. John Wiley & Sons |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 5 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|