Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SP211.08 | Ergojenik Yardımcılar ve Dopingle Mücadele | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Spor alanında yaygınlaşan ancak yanlış bilinenlerle dolu olan Doping ve Ergojenik yardımcıların işlevlerini öğrenmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR. GÖR. ÖMER FARUK AKSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel kavramlar | 2 | Ergojen | 3 | Ergojeniklerin sınıflandıılması ve işlevleri | 4 | Öğrencilerin uyarıcılar ve ergojenik yardımcılar hakkında bilgi sahibi olması | 5 | Dopingle Mücadele |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Doping ve Ergojenik yardım |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ergojenik yardımcıların tanımı ve amaçları
| | | 2 | Ergojenik yardımcıların sınıflandırılması
| | | 3 | Ergojenik yardımcı olarak kullanılan vitamin ve mineraller ve antioksidanlar
| | | 4 | protein suplementleri ve sporda kullanımı
| | | 5 | aminoasitler ve suplement olarak kullanımı
| | | 6 | kreatin, karnitin, glutamin, hidroksi metil bütürat kullanımı
| | | 7 | Kafein, ginseng, gliserol kullanımı | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Bikarbonat, bira mayası, Krom pikolona | | | 10 | Arı sütü, polen kullanımı, buğday tohumu yağı kullanımı
| | | 11 | dopingin tanımı tarihsel gelişimi
| | | 12 | sporda yarışma dışı ve yarışmada kullanımı yasak olan maddeler
| | | 13 | sporda kullanımı yasak olan yöntemler
| | | 14 | Sporda doping kontrolü
| | | 15 | Sporda doping kontrolü
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sporda Doping, Özer Baysaling, İlpress |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|