BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SP116.06Psikomotor GelişimSeçmeli124
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere; bireyin doğum öncesi dönemden başlayarak yaşam boyu süren, harekete ilişkin davranışlarında oluşan değişimleri inceleyen psikomotor gelişimi ve temel ilkelerini öğretme, gelişim modellerini inceleme ve kuramcıları tanıtma, gelişim dönemlerini öğrenerek antrenörlük /öğretmenlik yaptıkları zaman bireylere hangi aşamada nasıl bir öğretme stratejisi uygulayabileceğini göstermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Onur AKMAN
Öğrenme Çıktıları
1Genel gelişim ilkelerini kavrayabilme;
2Çocuk gelişim modellerini öğrenebilme ve ayırt edebilme ;
3Gelişim kuramcılarını tanıma ve kuramlarını kavrayabilme,
4Motor gelişimin ilkelerini ve bunları etkileyen faktörleri tanıyabilme;
5Hareket dönemlerini ve bu dönemlere uygun davranışları kavrayabilme;
6Çocukların fiziksel uygunluk durumlarını ve algısal motor yeteneklerinin farkına varabilme;
7Psikomotor öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini kavrayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Gelişimle ilgili temel kavramlar, çocuk gelişim modelleri, kuramlar, motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, gelişim dönemleri, çocuklarda fiziksel uygunluk ve psikomotor öğrenme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Gelişimle ilgili temel kavramlar
2Çocuk gelişim modelleri
3Freud’ un psikalanatik ve psikoseksüel kuramları- Erikson’ un psikososyal kuramı
4Piaget’ nin bilişsel gelişim kuramı
5Arnold havinghurst un kuramları
6Motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler
7Yaşlara göre büyüme ve gelişimle ilgili önemli etmenler
8Ara Sınav
9Motor gelişim dönemleri -Refleksif hareketler dönemi
10İlkel hareketler dönemi,Motor gelişim testleri ve Bebeklik döneminde gelişim
11Temel hareketler dönemi
12Sporla ilişkili hareketler dönemi
13Çocuklarda fiziksel uygunluk ve Çocukların algısal motor yetenekleri
14Hareket eğitiminin benlik üzerine etkileri
15Genel tekrar
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özer,K.& Özer, D.; Çocuklarda Psikomotor Gelişim, Nobel,1998
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)115
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1232311
ÖÇ2521123
ÖÇ3152132
ÖÇ4115324
ÖÇ5323512
ÖÇ6221352
ÖÇ7324115
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek