Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | CİH118.4 | Dijital Devlet | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
e-Devlet ve e-Dönüşüm farkındalığının artırılması, e-Devlet konusunda dünya örnekleri hakkında bilgi sahibi olunması, Yeni servislerin tasarlanması ve geliştirilmesi için proje önerilerinin geliştirilmesi bu önerilerin iyileştirilerek, yeni hizmet fikirlerinin ortaya çıkması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
- |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrencilerin e-Devlet hizmetlerini, bu hizmetlerin tasarlanması süreçlerini, bu hizmetlerin teknik altyapısını kavraması | 2 | Kamu kurumlarında çalışma potansiyeli olan genç yeteneklerin keşfedilmesi | 3 | Üniversitelerin, e-Devlet Kapısı üzerinden hizmet sunan kamu kurum ve kuruluşları ve e-Devlet Kapısı faaliyetleri konusunda haberdar olması |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Dijital dönüşüm ve e devlet uygulamaları süreç/işleyişleri dersin içeriğini oluşturur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dijital Dönüşümün Tanıtımı | e-Devlet’in Tanıtımı | | | 2 | e-Devlet ile İlgili Tanımlar | Dünyada ve Türkiye’de e-Devlet’in Tarihçesi | e-Devlet’in Yasal Zemini | e-Devlet’in Örgütsel Yapılanması | | | 3 | e-Devlet Kapısı | e-Devlet Kapısı’nın Avantajları ve Dezavantajları | | | 4 | e-Devlet Kapısı'nın İşleyişi | e-Devlet Kapısı Hizmet Tipleri | Sorgulama | Başvuru | Bütünleşik | | | 5 | e-Devlet Kapısı Hizmet Türleri | G2C (Vatandaş Odaklı Hizmetler, Yerel Yönetim Hizmetleri) | G2B (Şirketlere Yönelik Hizmetler) | G2G (Kamu Kurumlarına Verilen Hizmetler) | | | 6 | e-Devlet Kapısı Entegrasyon Süreçleri | İş Geliştirme, Analiz, Yazılım Geliştirme, Test, Entegrasyon, Konfigürasyon | Proje Yönetim Yöntemleri | | | 7 | Hizmet Sunum Platformları ve Teknik Alt Yapıları | Web | Mobil | Giyilebilir Cihazlar | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | PROJE DEĞERLENDİRMESİ | | | 10 | Birlikte Çalışabilirlik | Vaka Çalışmaları (İş başvuruları, Barkodlu Belgeler, Elektronik Hizmetler) | | | 11 | e-Devlet Kapısı’nda Dezavantajlı Gruplara Sağlanan İmkânlar (ISO-9241, Çağrı Merkezi, Sesli Yardımcılar) | | | 12 | AB ve Birleşmiş Milletler e-Devlet Endekslerinin Değerlendirilmesi | Başarılı Ülke Örnekleri | | | 13 | Yeni Teknolojilerin e-Devlet Alanında Kullanımı | Akıllı Şehirler | Yapay Zekâ (Sanal Doktorlar, Sanal Asistanlar) | Büyük Veri (e-Devlet Verilerinin Analizi) | Blockchain (e-Katılımcılık) | Sanal Gerçeklik | Akan Veri Analizi ve İstatistik | | | 14 | Dijital Devlet | Dijital Devlet Kazanımları | Kurumsal Mimari Çalışmaları | Veri yönetimi (Bilgi Güvenliği, Veri Sahipliği, Veri Sözlüğü) | Açık Veri | | | 15 | e-Devlet’te Güvenlik | Siber Uzay ve Siber Güvenlik Kavramları | Bireysel Bilgi Güvenliği | Kurumsal Bilgi Güvenliği | Bilgi Toplumu ve Siber Güvenlik | | | 16 | FİNAL | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 17 | 1 | 17 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|