Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANS210.1B | Postoperatif Bakım | Seçmeli | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere hastanın operasyon ve anestezi sonrası bakımı ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Kübra TEMÜR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hastanın operasyon sonrası bakımı ile ilgili bilgi sahibi olmak | 2 | Hastanın anestezi sonrası bakımı ile ilgili bilgi sahibi olmak | 3 | Postoperatif komplikasyonlar ile ilgili bilgi sahibi olmak | 4 | Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar. | 5 | Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Postanestezi bakım ünitesi (PACU) ile ilgili bilgi verilmesi, bu ünitede hasta takibinin nasıl yapılması gerektiği, burada hastada gelişebilecek komplikasyonlar ve bu durumda yapılması gerekenler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır." |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Postanestezik Bakım Ünitesinde Rol ve Sorumluluklar | | | 2 | Postanestezik Bakım Ünitesine Hastanın Kabulü Ve Derlenme Süreci | | | 3 | Ameliyat Sonrası Erken ve Geç Dönemde Görülebilen Komplikasyonlar | | | 4 | Postoperatif Dönemde Kan Gazı Kontrolü | | | 5 | Postoperatif Dönemde Kardiyak Komplikasyonlar | | | 6 | Ağrının Fizyolojisi ve Postoperatif Dönemde Ağrı Yönetimi | | | 7 | Postoperatif Dönemde Boşaltım İle İlişkili Komplikasyonlar | | | 8 | vize | | | 9 | Postoperatif Dönemde Solunum İle İlişkili Komplikasyonlar | | | 10 | Postoperatif Dönemde Bulantı Kusma Yönetimi | | | 11 | Postoperatif Dönemde Beslenme Yöntemleri | | | 12 | Postoperatif Dönemde Enfeksiyon Kontrolü | | | 13 | Postoperatif Dönemde Hasta Monitorizasyonu | | | 14 | Postoperatif Dönemde Kan Transfüzyonu | | | 15 | Postoperatif Dönemde Yoğun Bakımdan Kliniğe Hasta Transferi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Oropello J. M, Kvetan V, Pastore S. M. (2018).Yoğun Bakım - Lange. Akademisyen Kitabevi
Çekmen N. (2020). Yoğun Bakım Akıl Notları. Güneş Tıp Kitabevi Akyolcu N., Kanan N., Aksoy G. (2019). Cerrahi Hemşireliği II. Nobel Tıp Kitabevİ.
İnternet Kaynakları " |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 4 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|