Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANS208.1B | Yoğun Bakım | Seçmeli | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Yaşamı tehdit eden, tablosunda olan hastaları tamınlaybilmek, herhangi bir komplikasyon veya risk durumlarında hastaya nasıl yaklaşılacağını öğrenmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Yasemin AY KARADAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yoğun bakıma ilişkin temel kavramları, genel prensipleri, araç ve gereçleri tanıyabilme | 2 | Yoğun bakım ünitesinde yatan hastalarda yatağa bağlı gelişebilecek komplikasyonları tanıyabilme ve gerekli önlemleri alabilme | 3 | Akut solunum yetmezliği hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme ve mekanik ventilatördeki hastanın bakımını bilme | 4 | Koma ve mental durum değişikliği sebeplerini tanıyabilme ve bilinçsiz hasta bakımını optimum düzeyde bilme | 5 | Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Reanimasyon-Yoğun Bakım, Yoğun Bakım Üniteleri (YBÜ), Yoğun Bakım Ünitelerinin Türleri, Reanimasyon ve Yoğun Bakım Ünitelerinde Kullanılan Araç Gereç ve Cihazlar, 1. Basamak Yoğun Bakım Ünitesi, 2. Basamak Yoğun Bakım Ünitesi,3. Basamak Yoğun Bakım Ünitesi, Reanimasyon ve Yoğun Bakım Ünitelerinde Güvenlik Önlemleri, Reanimasyon ve Yoğun Bakım Ünitelerinde Kullanılan Ekipmanların Dekontaminasyonu Dezenfeksiyonu ve Saklanması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yoğun Bakım Kavramı ve Özellikleri | | | 2 | Yoğun Bakımda Monitorizasyon | | | 3 | Pozisyonlama, Hasta Kısıtlaması ve Basınç Ülserleri | | | 4 | Yoğun Bakımda Deliryum, Ajitasyon, Anksiyete ve Depresyon Kavramları | | | 5 | Yoğun Bakım Ünitesinde Enfeksiyon Kontrolü | | | 6 | Yoğun Bakım Ünitesi Mekanik Ventilasyondaki Hastada Temel Bakım İlkeleri | | | 7 | Yoğun Bakım Hastasında Beslenme | | | 8 | vize | | | 9 | Yoğun Bakımda Multiple Travmalı Hastaya Yaklaşım | | | 10 | Yoğun Bakımda Multiple Organ Yetmezliği, MODS | | | 11 | Yoğun Bakımda Profilaksi, Analjezi Ve Sedasyon Uygulamaları | | | 12 | Yoğun Bakımda Beyin Ölümü ve Organ Donör Bakımı | | | 13 | Gastrointestinal/Endokrin Sistem Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Takibi | | | 14 | Yoğun Bakımda Hasta Güvenliği | | | 15 | Yoğun Bakımda Hasta Hakları ve Etik Kararlar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Oropello J. M, Kvetan V, Pastore S. M. (2018).Yoğun Bakım - Lange. Akademisyen Kitabevi. Sezen, A. Temiz, G. Güngör, M. Yoğun Bakım Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, 2015. -Craven, F. Ruth (Çeviri editörleri: Nurcan Uysal, Emine Çakırcalı), Hemşirelik Esasları. Palme Yayıncılık, Ankara, 2015.
Çekmen N. (2020). Yoğun Bakım Akıl Notları. Güneş Tıp Kitabevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 4 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|