Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG211B2.1 | Anne-Çocuk Beslenmesi | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
BU dersin amacı öğrencilere doğru beslenmenin anne ve çocuk sağlığı üzerinde etkilerini kavratmak ve dünyadan örneklerle doğru beslenme listesi hazırlamayı öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Gülşah ŞEKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yeterli ve dengeli beslenmenin önemini kavrar. | 2 | Çocuklara yaş grubuna uygun beslenme listesi oluşturabilir. | 3 | Türkiye'de ve Dünyadaki uygulanan beslenme programları ve uygulamalar hakkında bilgi edinir ve öneriler geliştirebilir. | 4 | Gebelik ve lohusalık dönemindeki beslenme hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Dersin içeriğini beslenme, düzenli ve dengeli beslenmenin önemi, yaş grubuna göre beslenme ihtiyaçları ve doğru menü hazırlama oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı ve genel düşünceler | | | 2 | Ülkemizde ve dünyada genel beslenme programları | | | 3 | Gebelik ve lohusalıkta doğru beslenme | | | 4 | 0-1 yaş arası bebeklik çağında doğru beslenme | | | 5 | Anne sütü önemi ve ek gıdaya başlama | | | 6 | 1-3 yaş arası çocuklarda doğru beslenme | | | 7 | 3-5 yaş arası çocuklarda doğru beslenme | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Okul çağı çocuklarda doğru beslenme | | | 10 | Adolesan döneme geçişteki çocuklarda doğru beslenme | | | 11 | Çocuklarda sık görülen beslenme sorunları (iştahsızlık, obezite) ve çözüm önerileri | | | 12 | Allerjik besinler, gıda zehirlenmeleri ve dikkat edilmesi gerekenler | | | 13 | Özel gereksinimli çocuklar ve beslenme | | | 14 | Kreşler için haftalık, aylık menü hazırlama | | | 15 | Çocuklara özel sağlıklı tabak hazırlama sunumu | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Nevin ŞANLIER (ed) (2017). Anne Çocuk Sağlığı ve Beslenmesi. Ankara: Hedef Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|