Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG214B2.3 | Sanat ve Yaratıcılık | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin süreç odaklı deneyimler yolu ile sanat öğretim ilkelerini, yöntemlerini ve malzemelerini keşfetmelerini sağlamaktır.Bu ders sayesinde öğrenciler sanat, hareket, müzik, dil, bilim, matematik ve sosyal etkinlik alanları ile ilgili planlamalar ve sunumlar hazırlayacaklardır.Tüm bunları hazırlarken amaç, yaratıcı düşünmeyi destekleyerek uygun zamanı, kaynakları ve materyalleri kullanmaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ceren ARI ARAT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yaratıcı sürecin tanımını yapabilecek, çocuk gelişiminde ve büyümesinde rol oynayan yaratıcılığı tanımlayabileceklerdir | 2 | Öğrenciler yaratıcı sanatların gelişim aşamalarını belirleyebilecektir. | 3 | Yaratıcılığın desteklenmesinde öğretmenin rolünü analiz edilmesini ve yaratıcı çevrenin ve yaratıcı sanatların yardımı ile yaratıcılıkla ilgili terimleri tanımlamalarını sağlayabileceklerdir. | 4 | Öğrenciler çocuk merkezli yaratıcı etkinlikler hazırlayıp uygulayabileceklerdir. | 5 | Sanat etkinliklerini çocukların gelişim düzeyleri ile ilişkili olarak değerlendirebilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yaratıcılık ve sanat, Yaratıcılığı geliştirici etkinlikler, Resim, Müzik, Heykel etkinliği ve uygulama, Sanatsal ve kültürel gezi programı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yaratıcılık ve sanat | | | 2 | Yaratıcılık ve sanat | | | 3 | Sanat Eğitimi | | | 4 | Yaratıcılığı geliştirici etkinlikler | | | 5 | Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönetimi (ÇASEY) | | | 6 | Resim etkinliği. Yaratıcılığı geliştirici resim etkinliğini uygulama | | | 7 | Resim etkinliğini değerlendirme | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Müzik etkinliği. Yaratıcılığı geliştirici müzik etkinliğini uygulama | | | 10 | Sanatsal ve kültürel gezi programı | | | 11 | Sanatsal ve kültürel gezi programını uygulama | | | 12 | Heykel etkinliği. Heykel etkinliğini uygulama | | | 13 | Heykel etkinliğini uygulama | | | 14 | Boyama Çalışmaları | | | 15 | Yarıyıl Sonu Sınavları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fox, J. E. & Wadsworth, R. S. (2018). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi, Nobel. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Proje Hazırlama | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 5 | 50 |
Uygulama/Pratik | 10 | 1 | 10 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | ÖÇ2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|