Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG214B2.1 | Çocuk ve Çevre | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin çevre ile ilgili kavramların öğretilmesinde kullanılmak üzere program ve etkinlik oluşturmalarının sağlanmasıdır.Öğrenciler hazırlanan eğitim programına uygun çevre eğitimi ile ilgili etkinlikler planlayıp, uygulayabileceklerdir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Gülşah ŞEKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çevre ile ilgili temel kavramlarını tanımlayabileceklerdir. | 2 | Çevre korunması ile ilgili temel ilkeleri açıklayabileceklerdir. | 3 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre eğitimi ile ilgili temel konular ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 4 | Çevre eğitimi hedef ve ilkelerini bilerek, çevre eğitimi etkinlikleri hazırlayabileceklerdir. | 5 | Çevre eğitiminde kullanılan programları ve çevre eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri öğreneceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çevre eğitimi ve etkinlikleri, çevre bilincini oluşturma, çevre sorunları, çevreyi koruma bilincine uygun sınıf içi önlemleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevre Eğitimi | | | 2 | Çevre Eğitimi | | | 3 | Çevre Eğitimi | | | 4 | Çevre Eğitim Etkinliklerini Uygulama | | | 5 | Çevre Eğitim Etkinliklerini Uygulama | | | 6 | Çevre Bilincini Oluşturma | | | 7 | Çevre Bilincini Oluşturma | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Çevre Sorunları | | | 10 | Çevre Sorunları | | | 11 | Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemleri | | | 12 | Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemleri | | | 13 | Çevre ile İlgili Sorunlar | | | 14 | Çevre ile İlgili Sorunlar | | | 15 | Yarıyıl sonu sınavları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi, Ed: Hülya GÜLAY OGELMAN, Eğiten Kitap, 2020. ISBN: 978-625-7245-74-6
2- Yıldız, M., Yıldız, K. ve Sipahioğlu, Ş. Çevre Bilimi ve Eğitimi, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2005.
ISBN: 9789756859865 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Soru-Yanıt | 20 | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|