Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG102B2.1 | Erken Çocuklukta Fen ve Matematik Öğretimi | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için doğa matematik ve fen etkinliklerinin önemini kavratma, doğa matematik ve fen öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve materyallerini tanıtma, uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Zehra ÇAKIR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemini kavrar.. | 2 | Fen ve matematik alanlarına yönelik etkinlik uygulamalarını öğrenir. | 3 | Fen öğretimine yönelik farklı öğretim yöntem teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Erken çocukluk eğitiminde doğa matematik ve fen etkinliklerinin hedefleri, yararları, okul öncesi programlarındaki yeri. Fen ve matematik etkinlik ve materyalleri hazırlama ve uygulama. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Erken çocukluk eğitiminde fen ve matematik etkinliklerinin yeri ve önemini açıklar. | | | 2 | Fen ve matematikle ilgili kavramların oluşumunu örneklendirir. | | | 3 | Fen Etkinliklerinin Çocuğun Gelişimine Olan Etkileri tartışılır. | | | 4 | Matematik Etkinliklerinin Çocuğun Gelişimine Olan Etkileri tartışılır. | | | 5 | Erken Çocukluk Döneminde Fen Etkinlikleri | | | 6 | Erken Çocukluk Döneminde Fen Etkinlikleri planlama örnekleri görür. | | | 7 | Erken Çocukluk Döneminde Fen Etkinlikleri planlama örnekleri oluşturur. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde kullanılan etkinlikler: müzik, türkçe, oyun, dil, fen ve doğa, hikaye, kavram haritası, görsel sanat eğitimi | | | 10 | Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematik kavramları: sınıflandırma, eşleştirme, karşılaştırma, sıralama, sayı kavramı | | | 11 | Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematik kavramları: işlem kavramı, geometrik şekiller, uzaysal algı, ölçme, grafikler | | | 12 | Temel matematik kavramlarını kullanarak etkinlikler hazırlama | | | 13 | Hazırlanan etkinliklerin sunulması ve geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi. | | | 14 | Hazırlanan etkinliklerin sunulması ve geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi. | | | 15 | Hazırlanan etkinliklerin sunulması ve geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sunum slaytları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Problem Çözümü | 1 | 20 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 | Beyin Fırtınası | 1 | 20 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 2 | 50 | Proje Sunma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ev Ödevi | 2 | 2 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|