BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÇG102B2.1Erken Çocuklukta Fen ve Matematik ÖğretimiSeçmeli123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için doğa matematik ve fen etkinliklerinin önemini kavratma, doğa matematik ve fen öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve materyallerini tanıtma, uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Zehra ÇAKIR
Öğrenme Çıktıları
1Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemini kavrar..
2Fen ve matematik alanlarına yönelik etkinlik uygulamalarını öğrenir.
3Fen öğretimine yönelik farklı öğretim yöntem teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Erken çocukluk eğitiminde doğa matematik ve fen etkinliklerinin hedefleri, yararları, okul öncesi programlarındaki yeri. Fen ve matematik etkinlik ve materyalleri hazırlama ve uygulama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Erken çocukluk eğitiminde fen ve matematik etkinliklerinin yeri ve önemini açıklar.
2Fen ve matematikle ilgili kavramların oluşumunu örneklendirir.
3Fen Etkinliklerinin Çocuğun Gelişimine Olan Etkileri tartışılır.
4Matematik Etkinliklerinin Çocuğun Gelişimine Olan Etkileri tartışılır.
5Erken Çocukluk Döneminde Fen Etkinlikleri
6Erken Çocukluk Döneminde Fen Etkinlikleri planlama örnekleri görür.
7Erken Çocukluk Döneminde Fen Etkinlikleri planlama örnekleri oluşturur.
8Ara sınav
9Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde kullanılan etkinlikler: müzik, türkçe, oyun, dil, fen ve doğa, hikaye, kavram haritası, görsel sanat eğitimi
10Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematik kavramları: sınıflandırma, eşleştirme, karşılaştırma, sıralama, sayı kavramı
11Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematik kavramları: işlem kavramı, geometrik şekiller, uzaysal algı, ölçme, grafikler
12Temel matematik kavramlarını kullanarak etkinlikler hazırlama
13Hazırlanan etkinliklerin sunulması ve geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi.
14Hazırlanan etkinliklerin sunulması ve geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi.
15Hazırlanan etkinliklerin sunulması ve geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sunum slaytları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Problem Çözümü120
Takım/Grup Çalışması120
Beyin Fırtınası120
Bireysel Çalışma120
Ev Ödevi120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı250
Proje Sunma150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Beyin Fırtınası111
Makale Kritik Etme5525
Bireysel Çalışma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4416
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
Ev Ödevi224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)103
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1333333133
ÖÇ2323433133
ÖÇ3333333133
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek