BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÜS0401.21Anadoluda TasavvufSeçmeli232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Tasavvufun bugünkü temel problemleri ile ilgili konulardaki inceleme ve değerlendirmede yeterli bilgi vermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ahmet Özkan
Öğrenme Çıktıları
1Tasavvufun tartışmaya sebep olan kavramlarını bilir.
2Tasavvufta tartışmaya neden olan konular anlaşılır.
3Günümüz tasavvufunda eksen kaymasına sebep olan unsurlar hakkında bilgi sahibi olunur.
4Tasavvufun modern dünyaya verdiği mesajlar anlaşılır.
5Günümüz tasavvuf literatürü hakkında bilgi sahibi olunur.
6Kavramlarla ilgili ortaya çıkan tartışmalarla ilgili bilgilere sahip olunur.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Günümüz tasavvufunda ortaya çıkan problemler, kavramlar ve uygulamalar hakkında bilgi verir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Doğuşundan itibaren tasavvufun tartışmalı konuları.
2İlk dönem tasavvufunda ortaya çıkan meseleler.
3Tarikatlar dönemi öncesi tartışmalı konular ve şathiyeler
4Tartışmaya sebep olan bazı tasavvufî şahsiyetler
5Varlık konusu ve vahdet-i vücud nazariyesi
6Günümüz tasavvufunun tartışmalı kavramları
7Vize sınavı
8Keşf, kerâmet, rüya
9Silsile-icâzet
10istimdad, teveccüh, tevessül
11Rabıta
12Tekke ve zaviyelerin kapatılmasından sonra tasavvuf ve tarikatlar
13Tasavvufun problermleriyle ilgili genel değerlendirme
14Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mustafa Kara, Türk Tasavvuf Tarihi Araştırmaları (Tarikatlar, Tekkeler, Şeyhler), Dergah Yayınları, İstanbul 2005, Mustafa Kara, Dini hayat, sanat açısından tekkeler ve zaviyeler, İstanbul 1990; Selçuk Eraydın, Tasavvuf ve Tarikatlar, İstanbul, 1994; H. Kamil Yılmaz, Tasavvuf ve Tarikatlar, İstanbul, 2009; Kelâbâzi (1992) Doğuş Devrinde Tasavvuf: Ta'arruf (haz.S. Uludağ) İstanbul : Dergah Yayınları Ebu Nasr es-Serrâc et-TûsÎ (1996) el-Lüma: İslam Tasavvufu (haz.H.K. yılmaz) Kâşânî, A. (2004), Letâifu'l a'lam fi işarati ehli'l ilham: Tasavvuf Sözlüğü (haz.Ekrem Demirli) İstanbul. Suad el-Hakîm (2005): İbn'ül Arabî Sözlüğü (haz.Ekrem Demirli) İstanbul: İz Yayıncılık Süleyman Uludağ , Tasavvuf Terimleri Sözlüğü, İstanbul, 2002. Ethem Cebecioğlu, tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü, Ankara, 1997.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1         
ÖÇ2         
ÖÇ3         
ÖÇ4         
ÖÇ5         
ÖÇ6         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek