Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG208B.2 | Çocukla İletişim | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin, çocukla iletişim kurmanın önemini, çocuğu dinleme, çocukla konuşma, sen dili- ben dili, çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkilerini kavrayabilmesi amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ahmet Ali ÇELİK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişim sürecini bilir. | 2 | Çocukla etkili iletişim kurma yöntemlerini bilir. | 3 | Etkin dinlemenin önemini kavrar. | 4 | İletişim engellerini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İletişimin tanımı, önemi, iletişim sürecinin temel öğeleri, iletişimi etkileyen faktörler, iletişimi engelleyen bireysel tutum ve davranışlar, çocukla iletişim kurmanın önemi, çocuğu dinleme, çocukla konuşma, sen dili- ben dili, çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkileri, anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki iletişim. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
| | | 2 | İletişim
| | | 3 | İletişim
| | | 4 | Çocuklarla etkili iletişim teknikleri
| | | 5 | Çocuklarla etkili iletişim teknikleri
| | | 6 | Aile çocuk arasındaki etkili iletişim
| | | 7 | Aile çocuk arasındaki etkili iletişim
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Aileyle etkili iletişim kurma teknikleri
| | | 10 | Aileyle etkili iletişim kurma teknikleri
| | | 11 | Aileyle etkili iletişim kurma teknikleri
| | | 12 | İş hayatında iletişim
| | | 13 | Personelle etkili iletişim tekniklerini uygulama
| | | 14 | Personelle etkili iletişim tekniklerini uygulama
| | | 15 | İletişimde Drama Uygulamaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Voltan Acar, N. (2008). İnsan İlişkileri Ve İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 30 | 3 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|