Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG209B.3 | Çocukta Bilim ve Teknoloji | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, fen ve doğa ile ilgili kavramların önemini ve temel kavramları uygulanan fen ve doğa etkinlik örnekleri ile öğretmektir. Bununla birlikte, bu ders öğrencilerin çocuklara uygun programı nasıl planlayacaklarını ve nasıl uygulayacaklarını ortaya çıkarmalarına yardımcı olacaktır. Ayrıca, teknolojiyi matematik ve fen gibi etkinliklerle bütünleştirerek teknolojik bir programın nasıl oluşturulacağına imkan sağlamaktadır. Bu ders kapsamında, öğrencilerin kendi müfredatlarını projeleştirerek daha iyi bir öğrenme ortamı sağlanacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Gülşah ŞEKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Erken çocukluk eğitiminde bilim ve doğa ile ilgili etkinlikleri bilir. | 2 | Temel bilimsel süreç becerilerini kullanır. | 3 | Çocuklar için bilim ve doğa ile ilgili etkinlik hazırlar. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimi, Bilim Etkinliğini Uygulama, Bilgisayarın Eğitim Alanında Kullanılması, Bilgisayar Destekli Etkinlik Uygulamaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimi | | | 2 | Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimi | | | 3 | Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimi | | | 4 | Bilim Etkinliğini Planlama | | | 5 | Bilim Etkinliğini Planlama | | | 6 | Bilim Etkinliğini Uygulama | | | 7 | Bilim Etkinliğini Uygulama | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Fen Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri | | | 10 | Fen Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri | | | 11 | Fen ve Teknoloji | | | 12 | Bilgisayarın Eğitim Alanında Kullanılması | | | 13 | Bilgisayar Destekli Etkinlik Planlamaları | | | 14 | Bilgisayar Destekli Etkinlik Uygulamaları | | | 15 | Bilgisayar Destekli Etkinlik Uygulamaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
yok |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 4 | 4 | 16 |
Soru-Yanıt | 10 | 4 | 40 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|