BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÇG214B2.1Çocuk ve ÇevreSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin çevre ile ilgili kavramların öğretilmesinde kullanılmak üzere program ve etkinlik oluşturmalarının sağlanmasıdır.Öğrenciler hazırlanan eğitim programına uygun çevre eğitimi ile ilgili etkinlikler planlayıp, uygulayabileceklerdir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Zehra ÇAKIR
Öğrenme Çıktıları
1Çevre ile ilgili temel kavramlarını tanımlayabileceklerdir.
2Çevre korunması ile ilgili temel ilkeleri açıklayabileceklerdir.
3Sürdürülebilir kalkınma ve çevre eğitimi ile ilgili temel konular ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
4Çevre eğitimi hedef ve ilkelerini bilerek, çevre eğitimi etkinlikleri hazırlayabileceklerdir.
5Çevre eğitiminde kullanılan programları ve çevre eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri öğreneceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çevre eğitimi ve etkinlikleri, çevre bilincini oluşturma, çevre sorunları, çevreyi koruma bilincine uygun sınıf içi önlemleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çevre Eğitimi
2Çevre Eğitimi
3Çevre Eğitimi
4Çevre Eğitim Etkinliklerini Uygulama
5Çevre Eğitim Etkinliklerini Uygulama
6Çevre Bilincini Oluşturma
7Çevre Bilincini Oluşturma
8ARA SINAV
9Çevre Sorunları
10Çevre Sorunları
11Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemleri
12Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemleri
13Çevre ile İlgili Sorunlar
14Çevre ile İlgili Sorunlar
15Çevre ile ilgili kuruluşlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi, Ed: Hülya GÜLAY OGELMAN, Eğiten Kitap, 2020. ISBN: 978-625-7245-74-6 2- Yıldız, M., Yıldız, K. ve Sipahioğlu, Ş. Çevre Bilimi ve Eğitimi, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2005. ISBN: 9789756859865
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt515
Makale Kritik Etme111
Bireysel Çalışma5525
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4416
Ev Ödevi111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1423122132
ÖÇ2422122132
ÖÇ3321122133
ÖÇ4331153121
ÖÇ5331154121
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek