Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1208.2B | Etkili ve Güzel Konuşma | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dilimizi tanıyıp, etkili bir şekilde konuşmak ve iletişimde konuşmanın önemini kavratmaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Gülşah ŞEKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Doğru nefes alarak sesleri etkili çıkarabilir | 2 | Harflerin söyleniş özelliklerini kavrayarak doğru telaffuzun önemini bilir. | 3 | Vurgu ve durakları doğru kullanabilir. | 4 | Topluluk önünde hazırlıksız olarak 10 dakikalık konuşma yapabilir. | 5 | Beden dilini doğru kullanabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Derste doğru nefes alma teknikleri ile ilgili alıştırmalar yapılarak, seslerin doğru telaffuzu konuşulacak, durak ve vurgulamanın önemi üzerine durulacaktır. Ayrıca iletişimde kullanılan dilin önemi tartışılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Etkili ve güzel konuşmanın hayattaki önemi | | | 2 | Doğru nefes almanın önemi ve doğru nefes alma egzersizleri | | | 3 | Ünlü ve ünsüz harflerin boğumlanmasının keşfedilmesi | | | 4 | Ünlü ve ünsüz harflerin boğumlanmasının keşfedilmesi | | | 5 | Ünlülerin söylenişlerindeki farklılıklar (düz, yuvarlak ünlülerin farkları) | | | 6 | Ünsüzlerin seslendirilmesinde dikkat edilmesi gereken sorunlu harfler ( s, z, r, t ) ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları . | | | 7 | Hazırlıksız konuşma etkinliği | | | 8 | Vize | | | 9 | Vurgunun tanımı ve doğru vurgunun cümledeki öneminin irdelenmesi | | | 10 | Hecede, cümlede ve anlamda vurgu | | | 11 | Durak yapmanın önemi ve durak yapma kuralları | | | 12 | Dilimizde sıklıkla yanlış kullanılan kelimeler ve anlamları | | | 13 | Topluluk önünde konuşma yaparken dikkat edilecek hususlar; ön hazırlık, beden dili, zaman yönetimi, kişisel bakım.. | | | 14 | Film izleme ve film analizi etkinliği | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay.
ÖZDEM, Y.(2003); Konuşma Sanatı, Diksiyon: Kariyer |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 5 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 5 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 5 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 4 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|