BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MS1208.2BEtkili ve Güzel KonuşmaSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dilimizi tanıyıp, etkili bir şekilde konuşmak ve iletişimde konuşmanın önemini kavratmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Gülşah ŞEKER
Öğrenme Çıktıları
1Doğru nefes alarak sesleri etkili çıkarabilir
2Harflerin söyleniş özelliklerini kavrayarak doğru telaffuzun önemini bilir.
3Vurgu ve durakları doğru kullanabilir.
4Topluluk önünde hazırlıksız olarak 10 dakikalık konuşma yapabilir.
5Beden dilini doğru kullanabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Derste doğru nefes alma teknikleri ile ilgili alıştırmalar yapılarak, seslerin doğru telaffuzu konuşulacak, durak ve vurgulamanın önemi üzerine durulacaktır. Ayrıca iletişimde kullanılan dilin önemi tartışılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Etkili ve güzel konuşmanın hayattaki önemi
2Doğru nefes almanın önemi ve doğru nefes alma egzersizleri
3Ünlü ve ünsüz harflerin boğumlanmasının keşfedilmesi
4Ünlü ve ünsüz harflerin boğumlanmasının keşfedilmesi
5Ünlülerin söylenişlerindeki farklılıklar (düz, yuvarlak ünlülerin farkları)
6Ünsüzlerin seslendirilmesinde dikkat edilmesi gereken sorunlu harfler ( s, z, r, t ) ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları .
7Hazırlıksız konuşma etkinliği
8Vize
9Vurgunun tanımı ve doğru vurgunun cümledeki öneminin irdelenmesi
10Hecede, cümlede ve anlamda vurgu
11Durak yapmanın önemi ve durak yapma kuralları
12Dilimizde sıklıkla yanlış kullanılan kelimeler ve anlamları
13Topluluk önünde konuşma yaparken dikkat edilecek hususlar; ön hazırlık, beden dili, zaman yönetimi, kişisel bakım..
14Film izleme ve film analizi etkinliği
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. ÖZDEM, Y.(2003); Konuşma Sanatı, Diksiyon: Kariyer
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Tartışma5525
Beyin Fırtınası5525
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4416
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4416
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1235114111
ÖÇ2235114111
ÖÇ3145114111
ÖÇ4355135111
ÖÇ5245125111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek