Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YB114.1B2 | İletişim Becerileri | Seçmeli | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin, iletişim becerilerine ilişkin kuramsal bilgileri ve teknikleri kullanarak, diğer insanlarla uygun ve sağlıklı iletişim kurabilme becerilerini kazanması hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör.Kübra Temür |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişimin genel terminolojisi ve tiplerini öğrenir. | 2 | Sorumluluğu, Bir sağlık çalışanı olarak diğer insanların özelliklerini, uygun iletişim kurabilmeyi ve iletişim sorunlarıyla baş etmeyi öğrenir. | 3 | . Hasta, hasta yakınları, diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru iletişim içinde olma becerisi | 4 | İletişim kazaları konusunda farkındalık ve tıbbi uygulama hatası iddialarının azaltılması | 5 | Tüm iletişim kanallarını kullanarak kendini en doğru şekilde ifade etme yetisi |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Giriş, Dersin Tanımı ve Amacı, İletişimin Kavramsal Yönü, İletişimin özellikleri nelerdir? İletişim türleri nelerdir? İletişim ve Algılama, Kendini Tanıma, etkili dinleme, Beden Dili, Psikolojik Savunma Mekanizmaları, Girişkenlik, Hakkına Sahip Çıkma, Empati, Stres, Stresle Başa Çıkmanın Yolları, Hasta Olma ve Hastaneye Yatmanın Anlamı, Değişen Türk Toplumu İçinde İletişim. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, Dersin Tanımı ve Amacı | | | 2 | İletişimin Kavramsal Yönü | | | 3 | İletişimin özellikleri nelerdir? | | | 4 | İletişim türleri nelerdir? | | | 5 | İletişim ve Algılama | | | 6 | Kendini Tanıma | | | 7 | Etkili dinleme. | | | 8 | vize | | | 9 | Beden Dili. | | | 10 | Empati | | | 11 | Girişkenlik, Hakkına Sahip Çıkma. | | | 12 | Psikolojik Savunma Mekanizmaları. | | | 13 | Psikolojik Savunma Mekanizmaları. | | | 14 | Stres, Stresle Başa Çıkmanın Yolları. | | | 15 | Hasta Olma ve Hastaneye Yatmanın Anlamı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İletişim Çatışmaları ve Empati, Üstün Dökmen
İnsan ve Davranışı, Doğan Cüceloğlu
Bedenin Dili, Acar-Zuhal |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 1 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|