BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YB114.1B2İletişim BecerileriSeçmeli122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin, iletişim becerilerine ilişkin kuramsal bilgileri ve teknikleri kullanarak, diğer insanlarla uygun ve sağlıklı iletişim kurabilme becerilerini kazanması hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör.Kübra Temür
Öğrenme Çıktıları
1İletişimin genel terminolojisi ve tiplerini öğrenir.
2Sorumluluğu, Bir sağlık çalışanı olarak diğer insanların özelliklerini, uygun iletişim kurabilmeyi ve iletişim sorunlarıyla baş etmeyi öğrenir.
3. Hasta, hasta yakınları, diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru iletişim içinde olma becerisi
4İletişim kazaları konusunda farkındalık ve tıbbi uygulama hatası iddialarının azaltılması
5Tüm iletişim kanallarını kullanarak kendini en doğru şekilde ifade etme yetisi
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Giriş, Dersin Tanımı ve Amacı, İletişimin Kavramsal Yönü, İletişimin özellikleri nelerdir? İletişim türleri nelerdir? İletişim ve Algılama, Kendini Tanıma, etkili dinleme, Beden Dili, Psikolojik Savunma Mekanizmaları, Girişkenlik, Hakkına Sahip Çıkma, Empati, Stres, Stresle Başa Çıkmanın Yolları, Hasta Olma ve Hastaneye Yatmanın Anlamı, Değişen Türk Toplumu İçinde İletişim.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, Dersin Tanımı ve Amacı
2İletişimin Kavramsal Yönü
3İletişimin özellikleri nelerdir?
4İletişim türleri nelerdir?
5İletişim ve Algılama
6Kendini Tanıma
7Etkili dinleme.
8vize
9Beden Dili.
10Empati
11Girişkenlik, Hakkına Sahip Çıkma.
12Psikolojik Savunma Mekanizmaları.
13Psikolojik Savunma Mekanizmaları.
14Stres, Stresle Başa Çıkmanın Yolları.
15Hasta Olma ve Hastaneye Yatmanın Anlamı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İletişim Çatışmaları ve Empati, Üstün Dökmen İnsan ve Davranışı, Doğan Cüceloğlu Bedenin Dili, Acar-Zuhal
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım10220
Soru-Yanıt10110
Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)61
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1443455535555222
ÖÇ2454555525544222
ÖÇ3455555425144222
ÖÇ4222222222222222
ÖÇ5112323423133443
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek