|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İA206.1B2 | Sağlık Psikolojisi | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Dersin temel hedefi, sağlık psikolojisinin tarihçesini, sağlık/hastalık/iyi oluş hali gibi temel kavramlarını ve bu disiplinin temel çalışma
alanlarını tanıtmak, sağlık psikolojisi disiplinin gelişimine katkı sunan kuramsal bakış açılarının temel önermelerini gözden geçirilecektir.
Bu bilgiler ışığında, biyopsikososyal model çerçevesinde, sağlıklılığın korunması ve sürdürülmesi, yaşam kalitesinin artırılması gibi sağlık
psikolojisinin temel alanlarında koruyucu ve iyi oluşu artırıcı müdahale-eğitim programlarına yönelik uygulamalar farklı konular ve kronik
hastalıklar bağlamında, vaka örnekleriyle birlikte ele alınacaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Ahmet Ali ÇELİK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sağlık psikolojisi alanının temel çalışma konularını özetleyebilir. | 2 | Sağlık psikolojisi alanındaki temel kavramları Tanımlar ve bu kavramların bireylerin sağlık ve hastalık davranışları üzerindeki yordayıcı etkilerini ayırt edebilir. | 3 | Bu alanda ele alınan temel kuramları sınıflandırabilir ve bu kuramların amaç ve temel önermeleri açısından karşılaştırabilir. | 4 | Sağlık ve hastalık ile ilgili alandaki hangi uygulamaların işe yarayacağını, hangilerinin işlevsiz olacağına dair öngörülerde bulunabilir. | 5 | Hastalığı olan ya da riskli sağlık davranışları gösteren bireylerin multidisipliner bir yaklaşım çerçevesinde bir sağlık psikoloğu tarafından nasıl ele alınacağına dair temel farkındalığı kazanarak bilimsel dayanağı olan yargılara varabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Psikolojinin tanımı, psikoloji tarihi, psikolojinin alanları (sosyal psikoloji, klinik psikoloji, eğitim psikolojisi vs.), psikoloji kuramları
(davranışcı kuramlar, bilişsel kuramlar, varoluşçu kuram vb.), psikolojinin biyolojik temelleri, zeka ve kuramları, duyum ve algılama, bellek,
kişilik ve kuramları, normal dışı davranışlar, güdülenme, heyecan, savunma mekanizmaları, diğer yardım meslekleriyle ilişkisi, bireyin
davranış, düşünce, duygu yönünden anlaşılmasında farklı kuramsal yaklaşımlar. Bireysel farklılıklarda kalıtım ve çevrenin etkileşimi, kişilik
bozuklukları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sağlık Psikolojisine Giriş | | | 2 | Sağlık ve Hastalık Kavramları, Tedavi Uyumu, Sağlık Davranışı, İyi Oluş Hali | | | 3 | Sağlık Psikolojisinde Kuramsal Yaklaşımlar: Yükleme Kuramları, Sağlık İnanç Modeli | | | 4 | Psikolojinin biyolojik temelleri | | | 5 | Zeka ve kuramları, duyum ve algılama | | | 6 | Bellek, kişilik ve kuramları | | | 7 | Normal dışı davranışlar, güdülenme, heyecan, savunma mekanizmaları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Bireyin davranış, düşünce, duygu yönünden anlaşılmasında diğer yardım meslekleriyle ilişkisi farklı kuramsal yaklaşımlar | | | 10 | Bireysel farklılıklarda kalıtım ve çevrenin etkileşimi, kişilik bozuklukları | | | 11 | Türkiye’de ve Dünyada Sağlık Psikolojisi Uygulamaları | | | 12 | Kronik Hastalıklara Bağlı Durumsal Kriz Modelleri ve Kriz Yönetimi | | | 13 | Yaşlılık | | | 14 | Yaşlılık | | | 15 | Kanser Hastası ve İletişim | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Sağlık Psikolojisi- AUZEF İstanbul Üniversitesi | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|