|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İA209.1B2 | Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Sağlıkta kalite, akreditasyon ve TKY konularında bilgi ve beceri kazanmak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Merve ÇARKIT | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kalitenin tanımını yapar ve sağlık hizmetlerinde kalitenin önemini kavrar. | 2 | Sağlık Hizmetlerinde kalitenin iyileştirilmesi için izlenmesi gereken basamakları bilir. | 3 | Kalite yönetiminde kullanılacak olan yöntemleri bilir ve uygular. | 4 | Kalite yönetiminde kullanılacak araç-gereçleri bilir ve kullanır. | 5 | Kalite yönetimindeki başarıyı izler ve değerlendirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kalite kavramı: Tanımı, felsefesi, sağlık hizmetleri açısından önemi, Kalite kontrol, kalite güvencesi, kalitenin iyileştirilmesi, Kalitenin Sürekli İyileştirilmesi, Toplam Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi tarihçesi, Kalite Yönetiminin uygulanması: Deming Döngüsü ve PUKD kavramı, Toplam Kalite Yönetimi için yöntemler: *Akreditasyon, Standardizasyon, Kıyaslama, Sağlıkta Toplam Kalite Yönetimi için yöntemler: *ICD-10, TİG, Hastalık Tedavi Protokolleri, Toplam Kalite Yönetimi için araç-gereçler: *Neden-sonuç çizelgesi, Kontrol çizelgesi, Akış şemaları, Pareto analizi, Toplam Kalite Yönetimi için araç-gereçler: *Histogram, Çizgi grafik, İş-zaman analizi
10-Kalitenin izlenmesi: Hasta memnuniyeti ve ölçümü, Kalitenin izlenmesi: Çalışanların işdoyumu ve ölçümü, Kalitenin izlenmesi: Süreç analizleri, süreç yönetimi, Kalitenin değerlendirilmesi için kalitatif yöntemler, Liderlik ve kalite | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kalite kavramı: Tanımı, felsefesi, sağlık hizmetleri açısından önemi | | | 2 | Kalite kontrol, kalite güvencesi, kalitenin iyileştirilmes | | | 3 | Kalitenin Sürekli İyileştirilmesi, Toplam Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi tarihçesi
| | | 4 | Kalite Yönetiminin uygulanması: Deming Döngüsü ve PUKD kavram | | | 5 | Toplam Kalite Yönetimi için yöntemler:
*Akreditasyon, Standardizasyon, Kıyaslama | | | 6 | -Sağlıkta Toplam Kalite Yönetimi için yöntemler:
*ICD-10, TİG, Hastalık Tedavi Protokolleri
| | | 7 | Toplam Kalite Yönetimi için araç-gereçler:
*Neden-sonuç çizelgesi, Kontrol çizelgesi, Akış şemaları, Pareto analizi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Toplam Kalite Yönetimi için araç-gereçler:
*Histogram, Çizgi grafik, İş-zaman analizi
| | | 10 | Kalitenin izlenmesi: Hasta memnuniyeti ve ölçümü
Kalitenin izlenmesi: Çalışanların iş doyumu ve ölçümü
| | | 11 | Kalitenin izlenmesi: Süreç analizleri, süreç yönetimi | | | 12 | Kalitenin değerlendirilmesi için kalitatif yöntemler | | | 13 | Liderlik ve kalite | | | 14 | Genel Tekrar | | | 15 | Genel tekrar | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1-“ Fundamentals of Total Quality Management: Process analysis and improvement” Jens J.Dahlgaard, Kai
Kristensen, Gopal K.Kanji, Taylor and Francis, 2002.
2-“Introduction to healthcare quality management” Patrice Spath, AUPHA Press, 2009.
3-“Applying quality management in healthcare : a systems approach” Diane L. Kelly. 2nd ed., AUPHA Press,
2007.
4-“Quality of care: a process for making strategic choices in health systems” WHO, 2006.
5-“Health care administration: Planning, Implementing, and Managing Organized Delivery Systems” Lawrence F. Wolper (Editor), Fourth Edition, Jones and Bartlett, 2004.
6-“Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler” Osman Hayran, Nobel Tıp Kitabevleri, 2012, İstanbul,
Türkiye.
7-“Hastane Yönetimi” Haydar Sur, Tunçay Palteki (editörler), Nobel Tıp Kitabevleri, 2013.
8-“Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi” Huriye Çatalca, Beta Basım, İstanbul. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Tartışma | 2 | 14 | 28 | Soru-Yanıt | 2 | 14 | 28 | Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|