Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TD119.1B | Biyoistatistik | Seçmeli | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencilerin, temel istatistik kavramlarını öğrenmeleri, çalışma alanları ile ilgili (sağlık) sorunlarını doğru ve yerinde belirleyerek bunları mesleki hayatta kullanabilme becerisine sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Sevgi Karabulut Uzunçakmak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel istatistiksel sorunları kendi başına çözebilir. | 2 | Temel istatistiksel sorunları kendi başına yorumlayabilir. | 3 | Alanlarında yer alan bilimsel araştırmalarda kullanılan temel istatistik teknikleri anlayabilir. | 4 | Çözümleme yaparak kullanabilme ve yorumlayabilme becerileri daha kolay gelişir. | 5 | Sağlık alanındaki konularda elde edilen verileri tanımlar, sağlık alanındaki konularda elde edilen verileri
özetler ve görsel olarak açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Biyoistatistik ile ilgili genel bilgiler. Biyoistatistik ile ilgili terminoloji ve tanımlar, evren ve örneklem, İstatistik verilerin sınıflaması, . Frekans tablolarının açıklanması grafik çizimleri açıklanması.. Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, Dağılım kavramı ve örnek dağılımlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Biyoistatistik ile ilgili genel bilgiler. | | | 2 | Biyoistatistik ile ilgili terminoloji ve tanımlar. | | | 3 | Evren ve örneklem | | | 4 | İstatistik verilerin sınıflaması. | | | 5 | Tablolar | | | 6 | Grafikler | | | 7 | Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçüleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri | | | 10 | Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri | | | 11 | Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri | | | 12 | Binomiyal dağılım ve poisson dağılımı | | | 13 | Normal Dağılım | | | 14 | Korelasyon | | | 15 | Hipotez testlerine giriş | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sümbüloglu K ve Sümbüloğlu V. Biyoistatistik. Somgür Yayıncılık, Ankara, 2003.
Alpar R. Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle UYGULAMALI İSTATİSTİK ve GEÇERLİK-GÜVENİRLİK. Detay Yayıncılık, Ankara, 2010. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ev Ödevi | 8 | 1 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|