Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TD213B3.1 | İletişim ve Halkla İlişkiler | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Tıbbi sekreterler sağlık kurumlarında hekim, hemşire, hasta-hasta yakını ve diğer sağlık personeli arasında köprü görevi üstlenmektedir. Çok acil müdahale gerekmediği sürece hastayla ilk temas kuran kişiler tıbbi sekreterlerdir. Dolayısıyla hastanın hastanede bulunmanın vermiş olduğu huzursuzluk ve gerginlik duygusuyla, karşılaşmış olduğu ilk kişiyle kurduğu iletişim oldukça önemlidir. Bu dersin amacı tıbbi sekreterlerin hasta, hekim, hemşire ve diğer sağlık personeli ile sağlıklı iletişim kurabilmelerine katkıda bulunmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Gökhan KÖMÜR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kendinin ve başkalarının özelliklerini tanır. | 2 | Hastalarla etkili iletişim kurabilir. | 3 | Sağlık çalışanlarıyla etkili iletişim kurabilir. | 4 | Aile içinde ve diğer ortamlarda etkili iletişim kurmayı tanır. | 5 | Empati kurmayı ayırt eder. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sağlık Kurumlarında İletişim ve Halkla ilişkilerin önemi, İletişim yöntemleri ve Türleri. İletişimde beden dilinin önemi. Tıbbi sekreterlerin hastalarla kurmuş oldukları iletişimde ortaya çıkabilecek problemler ve çözüm önerileri. Tıbbi sekreterlerin sağlık personelleriyle sağlıklı iletişim kurabilmesi adına gerekli tutum, davranış ve yaklaşımlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma, Dersin Amaçları | | | 2 | İletişim, İletişimin Temel Amaçları, İletişim Süreci ve Ögeleri | | | 3 | Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Sürecinin Temel İşlevleri | | | 4 | İletişim Yöntemleri, İletişim Engelleri | | | 5 | İnsan İnsana Kitap Tahlili | | | 6 | Makale İncelemesi: Tıbbi Sekreterlerin Sağlık İletişimindeki Yeri ve Önemi Üzerine Bir Araştırma | | | 7 | Genel Tekrar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İletişim ve Beden Dili | | | 10 | Dikkat Vücudunuz Konuşuyor Kitap Tahlili | | | 11 | Etkin İletişim ve Dinleme, Tıbbi Sekreterler ve Etkin İletişim | | | 12 | İletişim Etkinliği | | | 13 | Risk ve Kriz İletişimi | | | 14 | Makale İncelemesi: Hasta ilişkilerinde tıbbi sekreterlerin duygusal emek ve iletişim becerilerinin nitel olarak değerlendirilmesi | | | 15 | Hekim-Hasta İletişim Modelleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sağlık Kurumlarında İletişim Ve Halkla İlişkiler/Dilaver Tengilimoğlu- İnsan İnsana/ Doğan Cüceloğlu |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|