|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TD211.1B | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaların süreç ve teknikleri konusunda bilgilendirme ve uygulamalar ile bu alanda beceri kazandırmadır | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Hamit Emre KIZIL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sağlık yönetiminde araştırmanın önemini bilir, | 2 | Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları arasındaki temel farkları açıklar, | 3 | Literatür tarama ve inceleme yol ve yöntemlerini bilir, | 4 | Araştırma konusunu belirlemek için gerekli olan kaynakları kullanır, | 5 | Araştırmada amaç, değişken, araştırma sorusu ya da hipotez oluşturmada temel ilkeleri kavrar, | 6 | Araştırma yaklaşımlarına göre araştırma tasarım türlerini açıklar, | 7 | Temel örnekleme yaklaşımlarını ve yöntemlerini bilir, |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bilimin tanımı, nitelikleri ve yöntemi; bilimsel araştırma ve aşamaları; konu seçmek, sınırlandırmak ve araştırma önerisi hazırlamak; veri toplanması; yurtiçi ve yurtdışı yayınlara ulaşma, araştırma raporunun hazırlanması, bir bilimsel çalışmanın düzeni yazımı ve topluluk önünde sunulması | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amacı, yürütümü, program | | | 2 | Bilimin tanımı, nitelikleri ve yönetimi | | | 3 | Bilimsel araştırma ve aşamaları | | | 4 | Konu seçmek, sınırlandırmak ve araştırma önerisi hazırlamak | | | 5 | Veri toplanması | | | 6 | Araştırma raporunun hazırlanması | | | 7 | Araştırma raporlarında içerik, bölümler | | | 8 | Ara sınavı | | | 9 | Araştırma raporlarında dipnot, şekil, çizelge | | | 10 | Araştırma raporunun yazılması | | | 11 | Araştırma raporunun yazılması | | | 12 | Seminer / öğrenci sunumları | | | 13 | Seminer / öğrenci sunumları | | | 14 | Seminer / öğrenci sunumları | | | 15 | Seminer / öğrenci sunumları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | ##İbrahim Armağan, Bilimsel Yöntem (DEÜ) Yöntem Bilim,1983.
##İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983.
##Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi, Remzi Kitabevi, 2000.
##Robert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayınlanır, TÜBİTA, 2000.
##E. P. Beiley, P. A. Powell, J. M. Shuttleworth, Bilimsel Makaleleri Hazırlama Ve Yazım Tekniği, Birsen Yayınevi, 1994.
##Türkkaya Aböv, Bilimsel Araştırma El Kitabı, Savaş Yayınları, 1982.
##Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunlar Türkiye Bilimler Akademisi, 2002.
##J. Borzun, H. F. Graff, Modern Araştırmacı, TÜBİTAK, 1999.
##P. B. Medawar, Genç Bilim Adamına Öğütler, TÜBİTAK, 1999.
##Ural Armay, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Der Yayını, 1998.
##Halil Seyidoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayını, 1983.
## B. Russell, Modern Bilimin Oluşumu TÜBİTAK, 2000. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|