BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TD211.1BAraştırma Yöntem ve TeknikleriSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bilimsel araştırmaların süreç ve teknikleri konusunda bilgilendirme ve uygulamalar ile bu alanda beceri kazandırmadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Hamit Emre KIZIL
Öğrenme Çıktıları
1Sağlık yönetiminde araştırmanın önemini bilir,
2Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları arasındaki temel farkları açıklar,
3Literatür tarama ve inceleme yol ve yöntemlerini bilir,
4Araştırma konusunu belirlemek için gerekli olan kaynakları kullanır,
5Araştırmada amaç, değişken, araştırma sorusu ya da hipotez oluşturmada temel ilkeleri kavrar,
6Araştırma yaklaşımlarına göre araştırma tasarım türlerini açıklar,
7Temel örnekleme yaklaşımlarını ve yöntemlerini bilir,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilimin tanımı, nitelikleri ve yöntemi; bilimsel araştırma ve aşamaları; konu seçmek, sınırlandırmak ve araştırma önerisi hazırlamak; veri toplanması; yurtiçi ve yurtdışı yayınlara ulaşma, araştırma raporunun hazırlanması, bir bilimsel çalışmanın düzeni yazımı ve topluluk önünde sunulması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, yürütümü, program
2Bilimin tanımı, nitelikleri ve yönetimi
3Bilimsel araştırma ve aşamaları
4Konu seçmek, sınırlandırmak ve araştırma önerisi hazırlamak
5Veri toplanması
6Araştırma raporunun hazırlanması
7Araştırma raporlarında içerik, bölümler
8Ara sınavı
9Araştırma raporlarında dipnot, şekil, çizelge
10Araştırma raporunun yazılması
11Araştırma raporunun yazılması
12Seminer / öğrenci sunumları
13Seminer / öğrenci sunumları
14Seminer / öğrenci sunumları
15Seminer / öğrenci sunumları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
##İbrahim Armağan, Bilimsel Yöntem (DEÜ) Yöntem Bilim,1983. ##İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983. ##Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi, Remzi Kitabevi, 2000. ##Robert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayınlanır, TÜBİTA, 2000. ##E. P. Beiley, P. A. Powell, J. M. Shuttleworth, Bilimsel Makaleleri Hazırlama Ve Yazım Tekniği, Birsen Yayınevi, 1994. ##Türkkaya Aböv, Bilimsel Araştırma El Kitabı, Savaş Yayınları, 1982. ##Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunlar Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. ##J. Borzun, H. F. Graff, Modern Araştırmacı, TÜBİTAK, 1999. ##P. B. Medawar, Genç Bilim Adamına Öğütler, TÜBİTAK, 1999. ##Ural Armay, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Der Yayını, 1998. ##Halil Seyidoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayını, 1983. ## B. Russell, Modern Bilimin Oluşumu TÜBİTAK, 2000.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)129
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1122222211122232
ÖÇ2333333333222222
ÖÇ3222222222233333
ÖÇ4333333222222222
ÖÇ5222223333333333
ÖÇ6333333332222222
ÖÇ7222222233333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek