BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MS1301.5BİletişimSeçmeli123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, kişilerarası iletişim programlarında kullanılabilmesi için kişilerarası iletişimin temeline yönelik kavramları tanımlamak ve öğrencinin etkili bir şekilde kişilerarası iletişim kurabilmesi için gereken öğeleri kullanabilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Recep ASLANOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1İletişimin öğelerinden en az 3 tanesini tanımlar.
2Kişilerarası iletişimde empatinin özelliklerinden en az 3 tanesini anlatır.
3Kişilerarası iletişiminde öfkenin sebeplerinden 3 tanesini özetler.
4Empati kurmanın iletişim açısından önemini bir vaka çalışması üzerinden açıklar.
5Bir grup içerisinde iletişim kurarken kişiler arası iletişim için gerekli olan sözsüz iletişim unsurlarını etkili bir şekilde kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, Kişilerarası iletişim tanımlanması, Kişilerarası iletişime süreci ile ilgili kavramların tanımlanması, kişilerarası iletişim sürecinde karşılaşılan çatışma türlerinin anlatılması, engellerin ortadan kaldırılmasına yönelik becerilerin örneklenmesi gibi konulardan oluşmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişim tarihi, iletişim kavramı, iletişimin özellikleri
2İletişimin öğeleri
3İletişim türleri ve iletişim sınıflandırmaları
4Sözlü ve sözsüz iletişim
5İletişimin 3 aşaması
6Kişilerarası iletişim sürecinde algı
7Empati kavramı
8Ara Sınav
9Öfke ve stres kavramı
10Sosyal çevre, fiziki çevre, sosyal kimlik
11Kişilerarası iletişim açısından kişiliğin önemi/kişilik kuramları 1: Sigmund Freud ve Alfred Adler
12Kişilerarası iletişim açısından kişiliğin önemi/kişilik kuramları 2: Carl Gustav Jung
13Kişilerarası iletişim açısından kişiliğin önemi/kişilik kuramları 3: Eric Berne ve Karen Horney
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5315
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5315
Okuma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ4           
ÖÇ5           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek