Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1301.5B | İletişim | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, kişilerarası iletişim programlarında kullanılabilmesi için kişilerarası iletişimin temeline yönelik kavramları tanımlamak ve öğrencinin etkili bir şekilde kişilerarası iletişim kurabilmesi için gereken öğeleri kullanabilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Recep ASLANOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişimin öğelerinden en az 3 tanesini tanımlar. | 2 | Kişilerarası iletişimde empatinin özelliklerinden en az 3 tanesini anlatır. | 3 | Kişilerarası iletişiminde öfkenin sebeplerinden 3 tanesini özetler. | 4 | Empati kurmanın iletişim açısından önemini bir vaka çalışması üzerinden açıklar. | 5 | Bir grup içerisinde iletişim kurarken kişiler arası iletişim için gerekli olan sözsüz iletişim unsurlarını etkili bir şekilde kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği, Kişilerarası iletişim tanımlanması, Kişilerarası iletişime süreci ile ilgili kavramların tanımlanması, kişilerarası iletişim sürecinde karşılaşılan çatışma türlerinin anlatılması, engellerin ortadan kaldırılmasına yönelik becerilerin örneklenmesi gibi konulardan oluşmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim tarihi, iletişim kavramı, iletişimin özellikleri | | | 2 | İletişimin öğeleri | | | 3 | İletişim türleri ve iletişim sınıflandırmaları | | | 4 | Sözlü ve sözsüz iletişim | | | 5 | İletişimin 3 aşaması | | | 6 | Kişilerarası iletişim sürecinde algı | | | 7 | Empati kavramı | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Öfke ve stres kavramı | | | 10 | Sosyal çevre, fiziki çevre, sosyal kimlik | | | 11 | Kişilerarası iletişim açısından kişiliğin önemi/kişilik kuramları 1: Sigmund Freud ve Alfred Adler | | | 12 | Kişilerarası iletişim açısından kişiliğin önemi/kişilik kuramları 2: Carl Gustav Jung | | | 13 | Kişilerarası iletişim açısından kişiliğin önemi/kişilik kuramları 3: Eric Berne ve Karen Horney | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|