Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1301.3B2 | Bilimsel Proje Hazırlama Teknikleri | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin bilimsel düşünme süreç ve dinamiklerini öğrenerek proje hazırlama, planlama, değerlendirme ve uygulamayı öğrenmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Sultan Melek OKTAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | sosyal bilimler alanında yer alan veri tabanlarını tanıma | 2 | proje yazımında yer alan basamakları öğrenme | 3 | proje yazma tekniklerini öğrenme | 4 | bilimsel proje yazmada yetkinlik kazanma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilimsel proje hazırlama yöntem ve teknikleri, proje türleri ve içeriği, örnek proje incelemeleri, proje hazırlamada literatür incelemesi ve değerlendirme, özgünlük, proje yazımının özellikleri, projelerin yazım kuralları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması, Tübitak ve KUDAKAF hakkında bilgi verme, Ders işlenişi hakkında konuşma | | | 2 | Projenin tanımı ve problem belirleme konularını tanıma | | | 3 | Proje Ekibi tanıma ve oluşturma | | | 4 | Konu belirleme ve yazım kuralları | | | 5 | Akademik yazım kuralları ve giriş yazımı | | | 6 | Yazılan girişlerin değerlendirilmesi | | | 7 | Önemin ve özgün değerin yazılması ve değerlendirilmesi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Araştırma yöntemleri (nicel) | | | 10 | Araştırma yöntemleri (nitel) | | | 11 | Veri toplamaya uygun veri araçlarının bulunması | | | 12 | Verilerin toplanması ve incelenmesinde dikkat edilmesi gereken hususlar | | | 13 | Özet yazımı ve değerlendirilmesi | | | 14 | Projelerde dikkat edilmesi gereken basamaklar | | | 15 | Ödevlerin son halinin incelenmesi ve eksiklerin tamamlanması | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
(1)Creswell, J.W. (2017). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, 3. bs., Ankara: Eğiten Kitap
(2)Field, A., Hole, G., (2019). Araştırma Nasıl Tasarlanır ve Raporlaştırılır, Ankara: Anı Yayıncılık.
(3) Kıncal, R.Y. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 4. bs. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
(4) Christensen,L.B., Johnson, R.B. and Turner, L.A. (2015). Araştırma Yöntemleri: Desen ve Analiz. 2. bs. Ankara: Anı Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Proje Hazırlama | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Proje Hazırlama | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|