BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇKB210.3BKaynaştırma Eğitimi Seçmeli244
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Müfide Merve YAZICIOĞLU COŞGUN
Öğrenme Çıktıları
1Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar.
2Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.
3Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir.
4Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.
5Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar.
6Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir.
7Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar.
8Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları hakkında bilgi verir. -Özel gereksinimli çocukların yaygınlık oranlarına ilişkin bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların eğitimleri hakkında bilgi verir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim
2Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri
3Okul öncesi dönemde özel eğitim
4Zeka geriligi
5Öğrenme güçlükleri
6Duygu ve davranış bozukluğu
7İleri derecede ve çoklu yetersizlikler
8Arasınav (vize) haftası
9İşitme yetersizlikleri
10Görme yetersizlikleri
11Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler
12Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler
13Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler
14Ailelerle birlikte çalışma
15Dersin genel tekrarı
16Yıl sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (2012) Editör: Necate Baykoç, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara. Farklı Gelişen Çocuklar (2003) Editör: Adnan Kulaksızoğlu, Epsilon Yayınevi, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım10220
Tartışma10220
Soru-Yanıt10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma3412
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma236
Okuma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)111
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ133333333333
ÖÇ244444444444
ÖÇ355555555555
ÖÇ444444444444
ÖÇ533333333333
ÖÇ644444444444
ÖÇ755555555555
ÖÇ844444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek