Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇKB209.5B | Halk Sağlığı | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Çevre ve halk sağlığıyla ilgili temel bilgi vermek amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Arzu ÇİMEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Halk sağlığı kavramını tanımlar | 2 | Halk sağlığıyla ilgili temel kavramları bilir | 3 | Bulaşıcı hastalıkları ve korunma yollarını bilir | 4 | Kronik hastalıkları bilir | 5 | Çevre sağlığını kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Halk Sağlığına Giriş ve Temel Kavramlar, Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma Yolları, Kronik Hastalıklar, Çevre Sağlığı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevre ve Halk Sağlığına Giriş | | | 2 | Halk Sağlığıyla İlgili Temel Kavramlar | | | 3 | Bulaşıcı Hastalıklar | | | 4 | Bulaşıcı Hastalıklar | | | 5 | Bulaşıcı Hastalıklardan Korunma Yolları | | | 6 | Kronik Hastalıklar | | | 7 | Kronik Hastalıklar | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Çevre Sağlığı | | | 10 | Çevre Sağlığı | | | 11 | Çevre Sağlığı | | | 12 | Epidomiyolojik Kavramlar | | | 13 | Epidomiyoloji | | | 14 | Epidomiyoloji | | | 15 | Epidomiyoloji | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Muhsin Akbaba, Hakan Demirhindi, Temel Halk Sağlığı, Akademisyen Yayınevi, Ankara, 2017. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Uygulama/Pratik | 10 | 1 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|