BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇKB209.3BÇocuk Koruma ve Bakım SistemleriSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin çocukların korunmasına ilişkin politikaları, çocuk koruma ve bakım sistemlerini öğrenmeleri, sorgulamaları, çeşitli çocuk gruplarının sorun ve ihtiyaçları konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Sultan Melek OKTAY
Öğrenme Çıktıları
1Çocuklara ilişkin sosyal politika gereksinimini tartışır.
2Çocuklara ilişkin mevzuatı listeler.
3Türkiyedeki çocuk koruma ve bakım sistemini değerlendirir.
4Farklı çocuk gruplarının sorun ve ihtiyaçlarını sıralar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuklara ilişkin politika gereksinimi, çocuklara ilişkin mevzuat, Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi, korunma ihtiyacı içerisindeki çocuk grupları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri.
2Çocuğun değeri ve çocuklara ilişkin politika gereksinimi.
3Çocuklara ilişkin mevzuat.
4Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi-1
5Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi-2
6Çocuğun değerlendirilmesi.
7Çocukla görüşme.
8Arasınav (vize) haftası
9İhmal-istismar mağduru çocuklar.
10Çalışan çocuklar.
11Göçmen/mülteci çocuklar
12Suça sürüklenen çocuklar
13Engelli çocuklar
14Çocuklarla rehabilitasyon çalışmaları
15Dersin genel olarak değerlendirilmesi
16Yıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
K1. Erbay, E. (2013). Çocuk hakları (1. Baskı). Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul. K2. Sheafor, B.W. & Horejsi, C.J. (2014). Sosyal hizmet uygulaması temel teknikler ve ilkeler (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara. K3. Zastrow, C. (2013). Sosyal hizmete giriş (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara. K4. Yazıcı, E. (2020). Çocuk koruma ve sosyal hizmet (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara. K5. Öztürk, A.B. (2009). Çocuğun cinsel istismarı ve aileyle çalışma. Toplum ve sosyal hizmet, 20(2), 89-98.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Tartışma5315
Soru-Yanıt12336
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma236
Okuma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)131
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ124311212222
ÖÇ222123212222
ÖÇ324421211122
ÖÇ422111212322
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek