Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1501.B3.04 | Medya Okuryazarlığı | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Medya Okuryazarlığı dersinin amacı; öğrencilerin medya okuryazarlığına ilişkin temel bilgi ve becerileri kazanmalarını, bu kazanımlarını medya ile ilgili yaşantılarında bir çerçeve olarak kullanabilecek yeterliğe erişmelerini ve yaşadığı çevre başta olmak üzere tüm dünyada yer alan ilgili sorunlara yönelik duyarlılık geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
- |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Alana ilişkin temel kavramları, alana ilişkin kuramcıları ve bunların alana katkılarını ve medyanın toplum üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar. | 2 | Medyanın kullandığı başlıca ikna tekniklerini tespit eder ve farklı türdeki medya mesajlarına erişim becerisini kullanır. | 3 | Farklı türlerdeki medya yapıtlarına karşı eleştirel bir bakış sergiler. | 4 | Farklı kanallardan edindiği medya iletilerini değerlendirir | 5 | Farklı iletişim kanalları için nitelikli medya iletileri üretir. | 6 | Medyanın ticari amacının oluşturduğu etkileri değerlendirir. | 7 | Toplumsal yaşama medyayı kullanarak daha yapıcı bir şekilde katılır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Kitle iletişim araçlarının (Gazete, dergi, radyo, televizyon, internet, vs.) genel özellikleri; kitle iletişim araçlarının çocuklar, gençler ve genel olarak toplum üzerindeki etkileri; propaganda teknikleri; kitle iletişim araçlarıyla yayılan iletileri mikro düzeyde çözümleyebilme; bilgiye erişim becerileri; medya mesajlarını farklı perspektiflerden değerlendirme; medya mesajları üretme; medya okuryazarlığı öğretimine yönelik etkinlik tasarımları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Medya okuryazarlığı nedir ve ne değildir? | YOK | YOK | 2 | Medya okuryazarlığının boyutları | YOK | YOK | 3 | Medya Okuryazarlığının Tarihi temelleri Medya Okuryazarlığını gerektiren koşullar | YOK | YOK | 4 | Medyanın ticari amacı ve reklamlar Reklamların çözümlenmesi ve üretilmesi | YOK | YOK | 5 | Haber yapım süreci Haber izlerken dikkat edilecek hususlar | YOK | YOK | 6 | Propaganda (veya ikna) teknikleri ve medya ilişkisi | YOK | YOK | 7 | Karşıt propagandanın temel ilkeleri ve medya ilişkisi | YOK | YOK | 8 | ARA SINAV | YOK | YOK | 9 | Duyguların bir reyting aracı olarak kullanılması Nörofizyolojik boyut | YOK | YOK | 10 | Medyada karşılaşılan önyargılar Medya stereotipleri ve etkileri | YOK | YOK | 11 | Medya Okuryazarlığı programının incelenmesi Medya Okuryazarlığı öğretiminin ilkeleri | YOK | YOK | 12 | Bilgiye erişim becerileri Video üretim sürecine ilişkin beceriler | YOK | YOK | 13 | Medyaya güven ve etik. | YOK | YOK | 14 | Medya okuryazarlığında eleştirel yaklaşımlar | YOK | YOK | 15 | TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi. | YOK | YOK | 16 | FİNAL SINAVI | YOK | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 17 | 1 | 17 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|