BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MS1501.B3.04Medya OkuryazarlığıSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Medya Okuryazarlığı dersinin amacı; öğrencilerin medya okuryazarlığına ilişkin temel bilgi ve becerileri kazanmalarını, bu kazanımlarını medya ile ilgili yaşantılarında bir çerçeve olarak kullanabilecek yeterliğe erişmelerini ve yaşadığı çevre başta olmak üzere tüm dünyada yer alan ilgili sorunlara yönelik duyarlılık geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
-
Öğrenme Çıktıları
1Alana ilişkin temel kavramları, alana ilişkin kuramcıları ve bunların alana katkılarını ve medyanın toplum üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar.
2Medyanın kullandığı başlıca ikna tekniklerini tespit eder ve farklı türdeki medya mesajlarına erişim becerisini kullanır.
3Farklı türlerdeki medya yapıtlarına karşı eleştirel bir bakış sergiler.
4Farklı kanallardan edindiği medya iletilerini değerlendirir
5Farklı iletişim kanalları için nitelikli medya iletileri üretir.
6Medyanın ticari amacının oluşturduğu etkileri değerlendirir.
7Toplumsal yaşama medyayı kullanarak daha yapıcı bir şekilde katılır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Kitle iletişim araçlarının (Gazete, dergi, radyo, televizyon, internet, vs.) genel özellikleri; kitle iletişim araçlarının çocuklar, gençler ve genel olarak toplum üzerindeki etkileri; propaganda teknikleri; kitle iletişim araçlarıyla yayılan iletileri mikro düzeyde çözümleyebilme; bilgiye erişim becerileri; medya mesajlarını farklı perspektiflerden değerlendirme; medya mesajları üretme; medya okuryazarlığı öğretimine yönelik etkinlik tasarımları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Medya okuryazarlığı nedir ve ne değildir?YOKYOK
2Medya okuryazarlığının boyutlarıYOKYOK
3Medya Okuryazarlığının Tarihi temelleri Medya Okuryazarlığını gerektiren koşullarYOKYOK
4Medyanın ticari amacı ve reklamlar Reklamların çözümlenmesi ve üretilmesiYOKYOK
5Haber yapım süreci Haber izlerken dikkat edilecek hususlarYOKYOK
6Propaganda (veya ikna) teknikleri ve medya ilişkisiYOKYOK
7Karşıt propagandanın temel ilkeleri ve medya ilişkisiYOKYOK
8ARA SINAVYOKYOK
9Duyguların bir reyting aracı olarak kullanılması Nörofizyolojik boyutYOKYOK
10Medyada karşılaşılan önyargılar Medya stereotipleri ve etkileriYOKYOK
11Medya Okuryazarlığı programının incelenmesi Medya Okuryazarlığı öğretiminin ilkeleriYOKYOK
12Bilgiye erişim becerileri Video üretim sürecine ilişkin becerilerYOKYOK
13Medyaya güven ve etik.YOKYOK
14Medya okuryazarlığında eleştirel yaklaşımlarYOKYOK
15TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.YOKYOK
16FİNAL SINAVIYOKYOK
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım17117
Beyin Fırtınası14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
ÖÇ6            
ÖÇ7            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek