Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SGP211B.10 | Örgütsel Davranış | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
İşletmelerde çok önemli bir yeri olan insan unsurunu anlamak ve işletmenin iç ve dış çevresel faktörlerin, yöneticilerin ve işletmede tüm çalışanların davranışları üzerindeki etkisini analiz etmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Tuğba YILDIZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Örgütsel davranışla ilgili temel kavramların öğrenilmesi | 2 | Genç yönetici adaylarına, işletme yönetimi açısından geçerli olan davranışsal olguların işleyişini öğretir ve tartıştırır. | 3 | Öğrenciler iş ortamına ilişkin en uygun davranışı seçme konusunda beceri kazanır. | 4 | Eldeki örgütsel davranış verilerine dayanarak karar alınabilmesi ve kararların değerlendirilebilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Örgütsel davranış ile ilgili temel kavramlar, statü ve rol davranışı, kişilik, tutumlar ve tutum davranış ilişkisi, motivasyon, liderlik, gruplar, grup süreçleri ve dinamikleri, kurumsal ve kişilerarası iletişim, örgüt kültürü, kültürün yönetim fonksiyonlarına etkisi, örgütsel değişim ve örgüt geliştirme, çatışma ve çözüm yolları, iş tatmini ve stres |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Örgütsel Davranışın Anlamı, Önemi ve Rolü | | | 2 | Örgütsel davranış değiştirme | | | 3 | İşe ilişkin tutumlar: İş tatmini | | | 4 | Örgütsel bağlılık, Örgütlerde Motivasyonu Geliştirme | | | 5 | Değişim ve Örgütsel Değişim | | | 6 | Örgüt Kültürü | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Çatışma Yönetimi ve Müzakere | | | 9 | Karar Alma ve Problem Çözme | | | 10 | Öğrenen Organizasyonlar | | | 11 | Liderlik davranışı ve davranışsal liderlik teorileri | | | 12 | Durumsal liderlik davranışları | | | 13 | Güç ve politika | | | 14 | Etik davranış | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Erol Eren, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım Yayın, 2010.
Enver Özkalp, Çiğdem Kırel, Örgütsel Davranış, Ekin Yayınları, 2010. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|