|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANS209.1B | Sosyal Medya Sosyolojisi | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | İletişimin toplum içindeki yerini tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısıyla inceleyerek, iletişimin işlevleri, toplum üzerindeki etkileri, iletişim sosyolojisi alanındaki çalışmalar ve iletişim üzerindeki denetim konuları ele alarak değerlendirmek temel amaçtır.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | İletişimin kapsam boyutuyla toplumu anlama ve anlamlandırma çabası kazanabilir. | 2 | Toplumların gelişmesinde sosyolojiye olan ihtiyacın iletişim teknolojileri ile anlam kazanmasını açıklayabilir. | 3 | Sosyal olayların açıklanmasında iletişimin boyutu ve etkisini açıklayabilir. | 4 | Sosyoloji ile iletişim disiplinleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. | 5 | İletişim ve toplumsal, kültürel, siyasal gelişmeler hakkında temel bilgileri kazanabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İletişimin niteliği, iletişim ve toplum, sosyolojik modeller, kitle İletişimin niteliği, kitle iletişim ve kamuoyu, kitle iletişimi üzerine kuramlar, kitle iletişimi ve kültür, Kitle iletişim ve küreselleşme, medya ve İdeoloji, medya ve demokrasi, medya ve etik, medya ve reklam. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Oryantasyon ve giriş | | | 2 | İletişim ve insana bakış | | | 3 | Medya çalışmaları ve toplumsal gelişmeler, Medyanın etkileri ve toplum | | | 4 | Sosyoloji kuramları | | | 5 | Medya ve kültür ilişkisi | | | 6 | Toplumsal değişme bağlamında medya | | | 7 | Enformasyon ve gözetim toplumunda insan | | | 8 | Yeni iletişim araçları ve toplum | | | 9 | ara sınav | | | 10 | Yabancılaşma ve toplumsal dönüşüm | | | 11 | Sosyal medya ve toplumsal çözülme | | | 12 | Medya tüketim ilişkisi ve bireyselleşme | | | 13 | Medyada şiddet kültürünün yansımaları | | | 14 | Genel bir değerlendirme | | | 15 | Genel bir değerlendirme | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Bal,H. İletişim Üzerine Sosyolojik Yaklaşımlar, Fakülte Kitabevi, Isparta
Adorno W, Theodor, Kültür Endüstrisi, Çev. Nihat Ülner, Mustafa Tüzel, Elçin Gen, İletişim Yay
Alemdar, Korkmaz, İrfan Erdoğan, Popüler Kültür ve İletişim, Ümit Yay
Baudrillard, Jean, Simülakrlar ve Simülasyon, Çev.
Erdoğan, İrfan(2005) İletişimi Anlamak Ankara, Erk Yayınevi,
Chomsky, Noam, Medya Denetimi, Çev. Şen Süer, Tüm Zamanlar Yay
Oskay, Ü.1992. İletişimin ABCsi, Simavi Yayınları
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 | Ev Ödevi | 8 | 4 | 32 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|