Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANS116.1B | Hasta Psikolojisi | Seçmeli | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Sağlık, hastalık ve hastalığın tedavisi ile psikolojik etkenler arasındaki ilişki konusunda farkındalık ve biyopsikososyal bakış açısını kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hasta psikolojisi ile ilgili temel kavramları tanımlar ve kurulacak iletişim türünü belirler. | 2 | Hasta davranışına ait temel kuramsal yaklaşımları açıklar ve tanılama sonrası çözüm sürecine katkıda bulunur. | 3 | Hasta davranışını vakalar üzerinde açıklar, iletişim hatalarını tespit eder. | 4 | Ölümcül hastalıklarda hasta davranışını kuramsal olarak açıklar, öfke ve kriz yönetimini sağlar. | 5 | Cerrahi girişimlerde hasta davranışını kuramsal olarak açıklar, hasta ve yakınları ile etkili iletişim kurar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hastalarla empati kurabilme, iletişimi güçlendirme ve hasta davranışlarının nedenlerini anlayabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri | | | 2 | Psikolojinin tanımı, tarihçesi | | | 3 | Hastalık ve sağlık kavramları | | | 4 | Kişilik ve savunma mekanizmaları | | | 5 | Kişilik gelişim kuramları, Piaget`in bilişsel gelişim kuramı | | | 6 | Hasta bireyle iletişim | | | 7 | Hasta bireyle iletişim | | | 8 | Ara Sınav (Vize) | | | 9 | Hastalıklarda stres ve adaptasyon | | | 10 | Hastalık sürecinde uyum bozuklukları | | | 11 | Akut ve kronik hastalıklara verilen psikolojik tepkiler | | | 12 | Cerrahi girişimlere karşı gelişen psikolojik tepkiler | | | 13 | Hasta bireyin yakınlarına karşı gösterdiği psikolojik tepkiler | | | 14 | Ölüm ve ölümcül hastalıklarda hasta psikolojisi | | | 15 | Engelli ve yaşlı hasta psikolojisi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları ,Prof. Dr. Orhan ÖZTÜRK, 2006
İnsan ve Davranışı, Doğan CÜCELOĞLU, 2006
Baltaş, Z. (2000). Sağlık Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi.
Bozkurt, S.G. (2002). Stres ve Sağlık Psikolojis. Ankara.
Okyayuz, Ü. (1999). Sağlık Psikolojisine Giriş. Ankara: Psikologlar Derneği Yayınları.
Sarafino, E.P. (1990). Health Psychology, Biopsychosocial Interactions. New York, John Wiley &
Sons. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|