BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANS116.1BHasta PsikolojisiSeçmeli122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Sağlık, hastalık ve hastalığın tedavisi ile psikolojik etkenler arasındaki ilişki konusunda farkındalık ve biyopsikososyal bakış açısını kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Hasta psikolojisi ile ilgili temel kavramları tanımlar ve kurulacak iletişim türünü belirler.
2Hasta davranışına ait temel kuramsal yaklaşımları açıklar ve tanılama sonrası çözüm sürecine katkıda bulunur.
3Hasta davranışını vakalar üzerinde açıklar, iletişim hatalarını tespit eder.
4Ölümcül hastalıklarda hasta davranışını kuramsal olarak açıklar, öfke ve kriz yönetimini sağlar.
5Cerrahi girişimlerde hasta davranışını kuramsal olarak açıklar, hasta ve yakınları ile etkili iletişim kurar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hastalarla empati kurabilme, iletişimi güçlendirme ve hasta davranışlarının nedenlerini anlayabilme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
2Psikolojinin tanımı, tarihçesi
3Hastalık ve sağlık kavramları
4Kişilik ve savunma mekanizmaları
5Kişilik gelişim kuramları, Piaget`in bilişsel gelişim kuramı
6Hasta bireyle iletişim
7Hasta bireyle iletişim
8Ara Sınav (Vize)
9Hastalıklarda stres ve adaptasyon
10Hastalık sürecinde uyum bozuklukları
11Akut ve kronik hastalıklara verilen psikolojik tepkiler
12Cerrahi girişimlere karşı gelişen psikolojik tepkiler
13Hasta bireyin yakınlarına karşı gösterdiği psikolojik tepkiler
14Ölüm ve ölümcül hastalıklarda hasta psikolojisi
15Engelli ve yaşlı hasta psikolojisi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları ,Prof. Dr. Orhan ÖZTÜRK, 2006 İnsan ve Davranışı, Doğan CÜCELOĞLU, 2006 Baltaş, Z. (2000). Sağlık Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi. Bozkurt, S.G. (2002). Stres ve Sağlık Psikolojis. Ankara. Okyayuz, Ü. (1999). Sağlık Psikolojisine Giriş. Ankara: Psikologlar Derneği Yayınları. Sarafino, E.P. (1990). Health Psychology, Biopsychosocial Interactions. New York, John Wiley & Sons.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek