Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÜS1702.3B3 | Matematik ve Yaşam (Teknik Bilimler MYO) | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı temel matematiksel konseptleri farklı altyapıya sahip öğrencilere belletmek, bu konseptlerin günlük hayattaki gerekliliğini kavratmaktır. Öğrenciler günlük problemlere matematiksel çözüm stratejileri geliştirebilecek ve bu bağlamda gerekli matematiksel kavramları tespit edebileceklerdir. Temel matematiksel konseptler deney yoluyla keşfedilip/öğretilecek bu sayede öğrenci matematiğe olan gereksinimi birinci elden gözlemleyebilecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Ramazan ŞİMŞEK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gercek hayatta karşılaşılan problemlere karşı farkındalık geliştirme, uygun matematik modeller tasarlayabilme ve çözüm stratejilerini anlayabilme yetisi geliştirebilme. | 2 | Gercek hayat problemlerinin dilini anlama ve bunu matematiksel dile tercüme edebilme becerisi kazanma | 3 | Hayatımızın içindeki matematiksel modellemelerin farkına varır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sayılarla Eğlence (Giriş Modülü) -Hayatın belirsizliği (1. Modül) -Günlük hayattaki trendleri keşfetme (2. Modül) -Değişimin hızı (3. Modül) -Alanlar ve hacimler (4. Modül) -Soyut Düşünmek (5. Modül) |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sayılarla Eğlence | yok | yok | 2 | Sayılarla Eğlence | Yok | Yok | 3 | Hayatın Belirsizliği | Yok | Yok | 4 | Hayatın Belirsizliği | Yok | Yok | 5 | Günlük Hayattaki Trendleri Keşfetme | Yok | Yok | 6 | Günlük Hayattaki Trendleri Keşfetme | Yok | Yok | 7 | PROJE HAFTASI | Yok | Yok | 8 | ARA SINAV | Yok | Yok | 9 | Modül 3: Değişim Hızı | Yok | Yok | 10 | Modül 3: Değişim Hızı | Yok | Yok | 11 | Modül 4: Alanlar ve Hacimler | Yok | Yok | 12 | Modül 4: Alanlar ve Hacimler | Yok | Yok | 13 | Modül 5: Soyut Düşünmek | Yok | Yok | 14 | Modül 5: Soyut Düşünmek | Yok | Yok | 15 | PROJE SUNUMU | Yok | Yok | 16 | Final Sınavı | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Matematik ve Yaşam, Doç Dr. Alattin Ural, Nobel Akademik Yayıncılık, Şubat, 2020 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Gözlem | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|