Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAK212.5B | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin epidemiyolojinin genel prensipleri, tarihsel gelişimi, epidemiyolojik araştırma tipleri, kullanım alanları hakkında bilgi kazanmaları amaçlanır. Temel istatistikleri yapabilmeleri, eleştirel makale okuyabilmeleri hedeflenir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Savaş Keskin |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Epidemiyolojinin önemini, tarihsel gelişim sürecinde önemli buluşlara neden olan epidemiyolojik araştırmaları sayabilmeli, | 2 | Epidemiyolojiyi ve stratejilerini tanımlayabilmeli, | 3 | Epidemiyolojinin kullanım alanlarını ve veri kaynaklarını sayabilmeli | 4 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve tiplerini açıklayabilmeli | 5 | Tanımlayıcı tipteki çalışmaların kullanım alanlarını sayabilmeli, Bu tür araştırmaların diğer araştırma yöntemleri içindeki yerini belirleyebilmeli |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrencilerin epidemiyolojinin genel prensipleri, tarihsel gelişimi, epidemiyolojik araştırma
tipleri, kullanım alanları hakkında bilgi kazanmaları amaçlanır. Temel istatistikleri
yapabilmeleri, eleştirel makale okuyabilmeleri hedeflenir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Epidemiyoloji kavramı | | | 2 | Bilimsel araştırmanın tanımı ve çerçevesi | | | 3 | Bilimsel araştırmanın temel kavramları | | | 4 | Bilimsel araştırmada yaklaşımlar | | | 5 | Bilimsel araştırma türleri ve modelleri | | | 6 | Bilimsel araştırmada veri toplama teknikleri ve araçları | | | 7 | Bilimsel araştırmada veri analiz teknikleri ve araçları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | SPSS veri kodlama ve analizi | | | 10 | Kültürel analitikler | | | 11 | Büyük veri ve veri analitiği | | | 12 | Araştırma tasarımı ve yönetimi | | | 13 | Araştırma tasarımı ve yönetimi | | | 14 | Araştırma tasarımı ve yönetimi | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof. Dr. Rauf Arıkan, Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 7 | 1 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|